3 Gerald Genta designet ur - hvem er "finest"?

Medlem
22. april 2008
Innlegg
1.404
G. Genta har designet 3 store og berømte modeller for PP, AP og IWC. Det er Nautilus, Royal Oak og Ingenieur... Hvem var dem synes DU er penest?

Personlig synes jeg: :D
1) PP Nautilus - dressklokke med spes. konversativt sportlig trekk (NB! 120m WR!)
2) AP RO - elegant sporty dressklokke med original stil. (50m WR - sportsur - what?)
3) IWC Inge. - Stilren samtidlig som den er sporty og rå! Lever opp til modellnavnet ifg. spesifikasjonene! (120m WR)

Rekkefølgen gjelder også når det gjelder $£!

Hvem er best og hvem er finest - that's the question.
 
Re: 3 Gerald Gent designet ur - hvem er "finest"?

Waterresistant.

Lägger nog min röst på APn...
 
Re: 3 Gerald Gent designet ur - hvem er "finest"?

For øyeblikket har jeg denne listen:

1. AP RO
2. IWC Ingenieur
3. PP Nautilus

Men, dette har gått frem og tilbake over en lengre periode nå.
 
PP Nautilus
AP Royal Oak
IWC Ingenieur

Dette er forutsatt at man eliminerer pris. Jeg er veldig i tvil om prisdifferansen mellom RO og Nautilus kan forsvares.

Forøvrig har jeg veldig sansen for Gerald Genta's Gefica Safari. GG har en del sære ur som bærer hans eget navn, men Gefica'en samt et par av Arena-modellene er ganske kule.

En liten fun fact:
Genta designet også modellen "222", en modell som har utviklet seg til Vacheron Constantins Overseas. Det ble nylig hintet til av VC direktørene at en relansering av denne modellen ikke skal utelukkes. Spennende :)
 
Juice skrev:
PP Nautilus
AP Royal Oak
IWC Ingenieur

Dette er forutsatt at man eliminerer pris. Jeg er veldig i tvil om prisdifferansen mellom RO og Nautilus kan forsvares.

Forøvrig har jeg veldig sansen for Gerald Genta's Gefica Safari. GG har en del sære ur som bærer hans eget navn, men Gefica'en samt et par av Arena-modellene er ganske kule.

En liten fun fact:
Genta designet også modellen "222", en modell som har utviklet seg til Vacheron Constantins Overseas. Det ble nylig hintet til av VC direktørene at en relansering av denne modellen ikke skal utelukkes. Spennende :)


Ja, VC 222 var en ganske stillig klokke med Gentas gener!