UR
Rolex GMT-Master II 116710BLNR "Batman"
SPESIFIKASJONER
Verk: Rolex 3186
Kassediameter: 40mm
Kassetykkelse: 13mm
Avstand mellom lugs: 20mm
Avstand lug til lug (lengde): 47.8 mm
Vanntetthet: 100m
ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt ny 5. august 2015 hos AD Askeland av meg.
TEKNISK TILSTAND
- Presisjon målt vekselsvis på håndledd og nattbord over noe tid: +/- 1 s/dag
- Gangreserven er nominell
- Krone er fast og presis
- Trekking går utmerket, og urverket starter etter få omdreininger, eller ved noen få myke bevegelser av kassen
- Alt fremstår som perfekt teknisk, og uret er tross alt under 16 måneder gammelt og fortsatt under 5 års garanti
Kasse og lenke har kun minimalt antall hairlines, ettersom uret er brukt i rotasjon med flere andre og eieren tar ekstremt godt vare på tingene sine. Noen merker på baksiden av lugs etter lenke-/rembytte. Det er er fortsatt plast på lenkelåsen...
BÆREREDSKAPER OG ANNET
Original stållenke, med samme slakk som fra fabrikken. Alle lenkeledd.
BOKS OG PAPIRER
Komplett sett: ytterpapp, innerboks, ytterboks, bruksanvisning, sertifikat, kvittering på fikset impulssten, bezelbeskytter, tags. Sertifikatet er stemplet, men eiers navn er ikke fylt inn, så her er det mulighet for de som ser verdien av sitt eget navn i sertifikatet.
FORHOLD JEG VIL FREMHEVE
- It's the Rolex Batman
- Meget anvendelig ur til både shorts, svømming, gruntvannsdykking, jeans og dress
- Da jeg mottok uret, viste det seg at kyklopen hadde mindre enn 2.5x forstørring. Uret ble levert tilbake til AD for skifte av kyklop. Ved mottak av uret for andre gang, viste det seg å ikke ville starte. Uret ble levert tilbake til AD for inspeksjon. Det viste seg at den ene impulsstenen (juvelen) (impulse pin) rett og slett hadde knukket. Dette skyldes ikke ytre forhold, så feilen ble utbedret av AD. Som beskrevet under teknisk tilstand har uret oppført seg eksemplarisk siden.
- To par Batman-inspirerte mansjettknapper følger med i handelen
PRISANTYDNING OG OPPGJØR
73.900 inkludert Ekspress over natt. Forskuddsbetaling til bankkonto. Antall ur skal ned, så ingen innbytter er aktuelle, dessverre.
Uret og selgeren befinner seg forøvrig på Røyneberg utenfor Stavanger.
REFERANSER
Jeg har kun (og etterhvert ganske mange) Good Guy-referanser og denne handelen kommer ikke til å endre på det. Se denne listen for tidligere handler og referansepersoner.
Ta kontakt via PM for en trygg og hyggelig handel.
BILDER (alle bilder i annonsen er forøvrig mine av mitt ur)
Redigert: