Selger en pent brukt IWC Mark XVII med boks, bruksanvisning og sertifikat. Kjøpt hos Otteren i Stavanger i 2014. Klokken ser kosmetisk bra ut, noen bruksmerker kan fremheves; en liten ding på kassens venstre side og en på høyre lug, og ellers noen hairlines, men den børstede finishen på kassen er veldig tilgivende.
Leveres på en OEM alligator Big-Pilot rem (fra father/son-edition) og med foldespennen fra pilotserien til IWC, denne "oppgraderingen" kostet i sin tid 7000,-. Lengden på remmen måler jeg til ca 112/68mm. Både reim og spenne bærer preg av bruk, men er ikke oppbrukt.
Urverk: IWC Caliber 30110 (ETA2892), 28800 bph.
Størrelse: 41mm
Lugs: 20mm
Skrukrone, 6 bar WR
Litt mer lesing for den interesserte finnes for eksempel i denne anmeldelsen: https://monochrome-watches.com/the-new-iwc-pilots-watch-ma…/
Setter prisen til 24.000,- og ønsker ikke bytteforslag på denne da ny klokke allerede er handlet.
Overlevering F2F i Oslo-området foretrekkes, eventuelt kan den sendes EON på kjøpers regning og risiko.
Jeg har kun gode transaksjoner bak meg og har ingen intensjoner om å endre på dette nå.