Solgt 1971 Omega Speedmaster Pro "Straight writing" norsk Ny Pris!

Medlem
22. nov. 2009
Merke, modell og år: Omega Speedmaster professional med sjelden "Straight writing" på kasselokket. Type ST 145.022, produsert 1971 og solgt i Norge.

Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand: Klokken kjøptes av en GG her på TS som fikk fullservice på urverk/klokken i 2014 hos Tidemann, Oslo. Alle funksjoner fungerer perfekt og holder god tid.

Etter det har jeg fått restaurert kasselokket ved Urmaker Lian/Trondheim og fjernet små riper. NUF nr er igjen og lesbart.

Den originale 1171 lenken (skruer med stamp, og ikke pins m. laser etch logo som nye service lenker) har jeg fått restaurert ved Classicwatchparts/Michael Young, Hong Kong og har ingen stretch. Toppen av klaspen og endelenkene er ikke polerte etter anbefaling ifra M.Y. og har en del små prikker/riper som gir litt patina, kan poleres om om man likevel ønsker det.

Hvis kassen er polert tidligere så er det minimalt og jeg synes den er i meget god stand med en del små prikker her og der etter normalt bruk. "Step dial" skiven med viser lyser ikke, som det skall være (Tritium, ikke Luminova) og jeg synes dem er i mint stand. Korrekt original DN90 bezel som har en liten hakk ved tachymetre teksten og har bleket noe til en flott grå-blå tone.
Serienr begynner på 316xxxxx som er korrekt for denne Speedy variant.

Kommer med riktig boks for 1971 som har en del alders flekker her og der, en booklet som mangler siste side og Omegas "extract of archives". Følger også med en ekstra nyere 1171 lenke.

Dokumentasjon og historikk: "Extract of the Archives" ifra Omega viser klokken var produsert 25 August 1971 og leverert til Norge. NUF nr inngravert på kasselokk viser den solgtes via urmaker Paulsen i Bergen, denne urmaker opphørte kort etter det.

Sted: Kristiansund/Trondheim men kan sendes over hele Norge med overnatt express pakke etter forskudd betaling. Kjøper betaler frakt.

Pris eller bytteverdi: Ny pris 41900kr uten ekstra lenke! Ekstra lenke er 2000kr pristillegg. Jeg synes vel dette er en god pris for en sjelden "SW" med mint skive/viser, service av urverk, kasselokk i tillegg til boks/booklet med "extract" papirer. Måneklokkenes verdi forventes ta av neste år ved 50års jubileum av månelandingen. Vurderer bytte helst i Rolex/Tudor. Kjøper får 2 dagers inspeksjon av klokken og retur skjer på kjøpers bekostning.

IMG_0713.JPG
IMG_0714.JPG
IMG_0768.JPG
IMG_0729.JPG
IMG_0722.JPG
IMG_0721.JPG
IMG_0702.JPG
IMG_0757.JPG
IMG_0718.JPG
IMG_0706.JPG
IMG_0732.JPG

Redigert: