194 eller 187?

Medlem
9. mai 2008
Innlegg
110
Spennende tider å ha litt ekstra midler til klokkekjøp, CM på risti har "reduced" som månedens ord :)

Anyway, skulle jeg ha en pam måtte det bli en 47mm og synes Panerai lager de råeste dykker klokkene i verden, enkelt og greit. 194 liker jeg pga den enkle tallskiven med tykke sausage tall, synes den er mer preget av Panerai design enn det 187 er. 187 har som positivt at den er i stål (tyngre enn 194), har også en svakhet for chrono urverk, så teknisk synes jeg 187, men design messig, 194.

Noen som har synspunkter, kanskje vurdert de samme klokkene? Eller enda bedre, eid/prøvd/sett de begge "live"?
 
Jeg er en av de heldige som har både sett og prøvd 187 en på armen og den er stoooor i dobbel forstand.
Personlig liker at de er i stål og ikke titan også er det jævlig lækkert med blå tekst på skiva :)
194 har en enklere og renere design ja, men titan...nop sier jeg.
187 ruler!!!

Til slutt er det DU som avgjør og velger den du liker best og ikke vi ;)
 
Frik skrev:
Til slutt er det DU som avgjør og velger den du liker best og ikke vi ;)

Jasså, kanske revurdere poll`n jeg hadde tenkt å starte :) neida, selvsagt er det jeg som bestemmer jeg bare prøver å tenke høyt, og siden jeg ikke har sett noen av de "live", er det jo en fin måte å benytte andres erfaringer som en del av den bakgrunnen jeg tar min beslutning på. Takk for svar!
 
Helt klart 187 ! Primært fordi den er i stål... :D

Kan være enig at et dykkerur er "riktigere" med skiven til 194,- men titan, synd ! :cry:


Men det er IMO.
 
Helt enig med titan kommentarene... Er det noen som har prøvd en titan 47mm sub på armen? Klarte ikke finne noe info om vekten til 194.
 
sebbi skrev:
Helt enig med titan kommentarene... Er det noen som har prøvd en titan 47mm sub på armen? Klarte ikke finne noe info om vekten til 194.

Jeg har prøvd flere titan modeller på armen, også dykkermodellene, og tro meg, det merkes tydelig at det ikke er et stålur ! 8)
 
Hei,

Hvorfor "disses" titan så aktivt her på tidssonen?

Jeg har selv både stål og titan Panerai og syns det blir litt som å sammenligne epler og
appelsiner.
Titan har en "glød" IMO som det virker som noen ser/liker og andre ikke.

Med rette strap og litt bruk syns jeg titan får en spesiell magi.
Samt på en Panerai er jo klokka tung nok til at man kjenner den uansett.
Men materialet er kanskje mere avhengig av
HELT riktig strap for å komme til sin rett.

Er for tiden nyforelsket i PAM 270 så syns jo selvsagt at børstet stål ruler;)!!

Måtte bare krangle litt LOL;)

Ønsker alle en fortsatt super jul!
 
Tror det er smart å vente litt. Så det kommer ut en ny Sub som faktisk er priset under de eldre og i tillegg har den innhouse urverk. Er jo bak mål å gi så mye for en ETA basert lillebror isåfall... ufattelig hvis de brukt prisene holder seg.
 
Titan eller stål er vel en personlig preferanse. Føler vel ikke man disser det ene eller det andre, men gir uttrykk for hva man foretrekker selv. Det må vel vær lov? :)
 
TCCW skrev:
Titan eller stål er vel en personlig preferanse. Føler vel ikke man disser det ene eller det andre, men gir uttrykk for hva man foretrekker selv. Det må vel vær lov? :)

Helt enig, det står også måtte bare krangle litt under ;)
Jeg har to venner jeg pleier å diskutere emnet med så det var litt på spøk.
Det er ikke mat og husrom det gjelder her, så i høyeste grad et spørsmål om smak og behag :D :D
Og jeg digger endel av de nye Panerai modelle som er kommet nå!