116619LB Smurf

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Sted
Kongeriket Norge
Sikler litt på en slik etter at jeg testet en på Marbella. Ser at de svært sjelden er til salgs i Norge. Etter hva jeg har klart å finne, ble det vel solgt 3 stk. på TS for noen år siden til rundt 140K. Prisene har steget kraftig siden da og jeg lurer på hva som er en realistisk bruktpris for en slik i dag?

Så en på finn for en stund tilbake for 300K, men tviler på seriøsiteten på den annonen og om papirene var i orden. Til info var nypris på Marbella €34K. Kunne få 8% på den prisen og tax refund på 14%?? tror jeg. Så måtte den da ha blitt tollet inn i landet, så hadde nok endt på godt over 300K ny.

Den første som ble solgt her på TS gikk nok endel under markedsverdi også så vidt jeg husker.
Tror nok du må regne med noe et sted mellom 200-250 for en Smurf i god stand. Minst.
Som sagt er de ikke ofte ute til salgs på brukten.

Vent litt - og kjøp og moms den inn fra US eller UK. Dollar og pund synker. Allerede i dag får du den inn via gråmarkedet til ca. 250.

Tør du kjøpe nå da, når den (kanskje) kommer med sunburstskive under Basel 2017... :D

@UJU det var noe rundt der jeg trodde selv. Rundt 250K. Kan jo alltids sjekke det store utland og hva det vil koste å få en ferdig tollet inn her, men etter det @Loevhagen skriver må jeg vente til etter Basel 17. Om de lager smurf med sunburst, blir vel vi alle smurfenisser. Vi med Hulk nå er jo populært?? kalt hagenisser hehe :)

• Liker
Reaksjoner: Bears