116610ln - komfortabel?

Takker for svar.
Noen som går med 116610 eller 114060 på høyre arm? Blir kanten på den siden for skarp eller vil ikke dette kjennes? :confused:

Jeg går med min på høyre arm...

Nei, jeg syns ikke at kanten blir for skarp... Dette er selvsagt en smaks sak...

Har du prøvd den hos AD prøv ut og se hva du syns.. :)

Hei

Har du cash skal du ikke redd for å dra til AD og prøve den. En hver klokke til 20 000,- ++ må prøves og vurderes før kjøp synes jeg.

Jeg har hatt den gamle Sub LV. Prøvd den nye suben og den nye ExplorerII så vidt.
Den gamle suben er nok litt mer behagligere. Litt mer diskret i størrelse og mer komfort, men lenken til den nye suben er nok en hel del bedre. Den nye lenken veier mer og balanserer kassen bra. Den gamle suben har litt for simpel og lett lenke ift kassen, eller omvendt;)

I sin helhet er den nye suben en bedre klokke, men estetisk sett er den gamle sub-klokkekassen penere og mer harmonisk IMO.

Ikke for å ta din oppmerksomhet fra Sub, Explorer I 39mm med den nye lenken er mye mer komfortabel og velbalansert for litt mindre hånsledd, sammenlignet med subene og GMTene. (Hvor ofte trenger man en Sub med 300m WR i hverdagen? Forutsatt du ikke er prof-dykker da...) Men Sub er jo en ikon deluxe.

Lykke til.

Redigert:
Har sett på nye explorer I 39mm, og denne er nok trolig bedre ift mitt håndledd, men er svakere for submarinerne og i denne prisklassen ønsker jeg ikke å sitte med en klokke og egentlig bare ha lyst på en annen.

Problemet er at rolexene hos forhandler (Håkon Lian i Trondheim) ikke er tilpasset og i mitt tilfellet da også alt for løse.
Et annet er tiden, skulle helst hatt den på armen en hel dag eller kveld. Får ikke så godt inntrykk av en klokke med løs lenke i 10-15 min.

Har tenkt på muligheten om å gå på bruktmarkedet for så å selge igjen uten tap om klokken ikke er riktig for meg. Poenget er bare at rolexen skal markere en runddag og da er følelsen av nytt noe spesielt :)