Ønsker kjøpstidspunktet: YACHT-MASTER 40 - Oyster, 40 mm, steel and Everose gold.

Medlem
4. des. 2015
Innlegg
22
Sted
Buskerud
Edit: Skrivefeil i overskriften, får ikke endret den. Skal stå kjøpsråd.

Hei!

Kom over denne nydeligheten i kveld og falt pladask for. Ref. Nr: 116621

Skiller seg ut gjengen med Submariner og gir både lekenhet og stil samtidig. Grubler nå veldig på innkjøp med tiden, men har noen spørsmål:

1. Finnes det butikker i Drammen/Oslo området som har den inne? Skulle gjerne ha prøvd den.

2. Er det vært noe særlig av disse på bruktmarkedet? Eller må man bare bite tennene sammen og kjøpe ny?

3. Si at jeg har klokken i 5 år, og ønsker ett bytte. Mtp prisingen i dagens marked, tar jeg noe særlig risiko med tap? Ikke ute etter å tjene penger på klokken, men å gå på ett 50k tap på en klokke er vanskelig å svelge.

4. Pris. Hvilke forhandlere bør jeg forhøre meg med? Ønsker en oppegående forhandler (ikke gråfargede), men siden Klokken er dyr nok - så vil naturligvis kjøpe der man får best pris.

5. Noe annet jeg bør tenke på før kjøp? Evt noen andre modeller? Den i kun Everose Gold er naturligvis 10 ganger penere. Men koster og det dobbelte.

Dette blir isåfall mitt første ur til over Padi priser, så er litt nerver inne i bildet. Men dette er vel mange av dere kjent med :D
 
Redigert:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Kjøpte i sommer. Deler din entusiasme for denne klokka og er fremdeles storfornøyd.

Mener å ha sett en eller to til salgs her inne, men det er muligens ikke et ukentlig syn.

Selv kjøpte jeg hos Bjerke i Oslo. Du kan jo høre rundt hos de ulike forhandlerne rundt om i landet.

Hva den vil kunne bli solgt/kjøpt for brukt senere er ikke godt å si. Uansett, når det snakkes om tap ved salg av brukt Rolex tror jeg man til tider glemmer verdien av det å kunne bruke en såpass flott klokke - i ett, fem eller femti år. Dette er selvsagt dersom man bruker klokka og ikke lar den ligge i en safe.

Det finnes jo et hav av enormt fine Rolex-modeller, men etter min mening er dette en av de fineste. Du bør kanskje ta en tur innom en AD og prøve litt ulike modeller.

Lykke til med Rolex-jakten!
 
Hvis dette er klokken du ønsker deg bør du gå for den uten å tenke for mye på fremtidig bruktpris.;)
På den annen side risikerer du nok ikke mye hvis du selger noen år frem i tid.
Nå er vel ikke dette den modellen det vil omsettes mest av på brukten, så noen investering er det nok ikke.
Send en mail til noen av forhandlerne listet opp i kjøp/salg forumet, så får du nok en pris.;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Da har jeg kommet over en brukt en til fornuftig penge. Men har også kommet over denne artikkelen som sier at man ikke kan overføre Rolex garantien ved brukt kjøp. Stemmer dette? Hvordan vil norsk garanti og reklamasjon spille inn isåfall?

Brukt vs nypris er heller ikke så forskjellig. Så jeg legger heller noen ekstra kroner i ny klokke om man ender opp med "nybrukt" klokke uten garanti ved bruktkjøp.

Er redd klokken jeg ser på kan bli solgt snarlig, så setter pris på raskt svar av de som har noe formening :)
 
Jeg har bare brukt medfølgende garanikort uten å endre navn. Ingen spørsmål fra AD rundt det, de var bare opptatt av kjøpsdato.