Ønsker å kjøpe Bezel til Certina ds ph200m

Medlem
23. april 2023
Innlegg
6
Sted
Spydeberg
Hei dere . Jeg ser etter bezel til certina ds ph200m . Helst fra norsk butikk , men kan ta imot utlandsk også , både brukt og nytt er interessant .

synes også glasset ganske ruglete / ujevnt , er det mulig å fin polere den ? Har lagt ut et bilde av klokken med vinkel som viser litt av skaden på glasset .

Håper på god hjelp
Screenshot_20230423_161719_Gallery.jpg
 
Hei dere . Jeg ser etter bezel til certina ds ph200m . Helst fra norsk butikk , men kan ta imot utlandsk også , både brukt og nytt er interessant .

-Dumt spørsmål, men har du spurt hos en Certina-forhandler? Jeg vet ikke om Certina spesifikt, men jeg har flere ganger blitt overrasket over hva som er tilgjengelig fra produsent...
 
-Dumt spørsmål, men har du spurt hos en Certina-forhandler? Jeg vet ikke om Certina spesifikt, men jeg har flere ganger blitt overrasket over hva som er tilgjengelig fra produsent...
Godt forslag. Hva med å høre med Johan Mathisen Ur-optikk i Fredrikstad? De har Certina :)
 
Andresen i Moss kan muligens også hjelpe.
Jeg ble selv ganske irritert av den tidels ubrukelige coatingen de har lagt på utsiden av glasset på ph200.

Jeg gikk nok litt grovere til verks enn hva andre kanskje har lyst til, men resultatet ble bedre enn utgangspunktet .

 
-Dumt spørsmål, men har du spurt hos en Certina-forhandler? Jeg vet ikke om Certina spesifikt, men jeg har flere ganger blitt overrasket over hva som er tilgjengelig fra produsent...
Prøvd først med mail med bil
-Dumt spørsmål, men har du spurt hos en Certina-forhandler? Jeg vet ikke om Certina spesifikt, men jeg har flere ganger blitt overrasket over hva som er tilgjengelig fra produsent...
Ingen dumt spørsmål Har kun spurt en i nærheten hvor jeg bor , og prøvd å google også , men skal oppsøke flere butikker . Mulig herfra får man litt mer råd hvor jeg kan forhøre meg til en riktig certina forhandler
 
Andresen i Moss kan muligens også hjelpe.
Jeg ble selv ganske irritert av den tidels ubrukelige coatingen de har lagt på utsiden av glasset på ph200.

Jeg gikk nok litt grovere til verks enn hva andre kanskje har lyst til, men resultatet ble bedre enn utgangspunktet .

Takk skal høre med dem imorgen og takk for det tipset , den ble veldig clean , den har holdt seg godt ellers ? Trodde forrige eier har brukt syre på den . Men heldigvis er det er mulig å reparere glasset
 
Takk skal høre med dem imorgen og takk for det tipset , den ble veldig clean , den har holdt seg godt ellers ? Trodde forrige eier har brukt syre på den . Men heldigvis er det er mulig å reparere glasset

Den har holdt seg godt. Får jeg nye riper nå (som jeg såklart har fått) er det bare å buffe dem bort med polywatch eller tannkrem når coatingen er borte. Polywatch får du kjøpt i TS-webshopen.
 
Andresen i Moss kan muligens også hjelpe.
Jeg ble selv ganske irritert av den tidels ubrukelige coatingen de har lagt på utsiden av glasset på ph200.

Jeg gikk nok litt grovere til verks enn hva andre kanskje har lyst til, men resultatet ble bedre enn utgangspunktet .


Takk igjen . Det ble faktisk Andresen Moss Hjalp med 5000 våtslip + auto glym resin polish
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230516_195426_Gallery.jpg
    Screenshot_20230516_195426_Gallery.jpg
    48,3 KB · Visninger: 0
  • Screenshot_20230516_195413_Gallery.jpg
    Screenshot_20230516_195413_Gallery.jpg
    68,3 KB · Visninger: 0