Ødelagt krone på gammel dykker

Medlem
29. april 2008
Sted
_
Hei.
Etter en liten opprydning i skapet fant jeg frem en gammel citizen dykker som ble ødelagt for noen år tilbake.
Som dere kan se av bilde er kronen knekt, så man kan ikke stille den.

Jeg mener å huske jeg fikk en pris på reparasjon hos ad, men det var mer enn jeg gav for klokken den gang.
Den ble derfor liggende.

Siden det nå er så mange (hobby)urmakere her på sonen, så lurte jeg på om noen her inne har erfaring med å fikse slikt, og evt ta på seg et lite oppdrag?
Jeg trenger ingen garantier, om noen er redd for slikt. Ødelagt er ødelagt, om det er jeg eller andre som gjør det. ;)

På forhånd takk for svar.
image-3.jpg

--
Christian

Er sikker på at @Greg og resten av urmakergjengen her inne lett kan skru denne sammen igjen om de har delene som trengs, spørsmålet blir nok heller om kronen og andre komponenter er helt ødelagt slik at det må skaffes nytt. Vet ikke hvor lett det er å oppdrive deler til gamle eco-drive quartzverk. Kaller inn Greg så får vi høre hva han har å si. :)

Redigert av en moderator:
Har aldri sett på akkurat citicen dykker - men prinsippet er sannsynligvis forståelig nok. Problem kan være deler, jeg har ingen kontakter på citizen deler (så vidt jeg vet - kanskje jeg har ;) ), send meg en pm så kan vi godt ha en dialog på det.

Det kan godt bli kostende litt (hvis del koster litt og man må på ebay osv)