State of the union!
SNXA21'n (den på nato) ble med i et basketak når jeg var på jobb. Resulatet er noen skrammer og sprekk/feit ripe i glasset, noe som koster mer å fikse enn jeg betalte for uret (med originaldeler i det minste). Mulig jeg skal prøve å finne plexi som passer. Veldig greit ur da det passer inn under kjøredressen min og det ikke gjør så mye om det skulle bli med i en velt og bli herpa.
Casioen tror jeg feirer 10 år i år, så da må det vel byttes batteri om et års tid skal man tro det som casio sa den gang da. Har ikke vært mye i bruk da den har delt klokkeboks med arvegodset som ligger til høyre, en Balder, mens klokkene i rotasjon har levd i en mappe.
Datejusten er mye brukt, men jeg sliter med tanker om å bytte den ut. Mer om det senere!
SKX007'n er også hyppig brukt og får være med på det meste. Jeg er virkelig fornøyd med den og den har fungert strålende for meg i to år nå. Savner hacking og winding, men det er vel begrenset hvor kravstor man kan være når det kommer til billige ur. Oysteren fra strapcode var virkelig vært invisteringen, dog savner jeg mikrojustering av lenka. Fånyttes har jeg lett etter noen som har stjålet glidelock systemet og produsert lås i størrelse som passer på superoysteren..
Hva er det fremtiden bringer?
Jeg merker mer og mer et ønske om å ha et ur som passer greit til alle formål. Dykker/tool watch på 40-42mm med lav profil, solid konstruksjon, arbeidshest av et urverk, hacking og winding, formelt utseende som ikke skriker, noenlunde kjent manifaktur som ikke går konk og forsvinner sammen med deletilgangen over natten, og en prislapp som ikke gjør at jeg feller tårer hver gang jeg er uheldig og kakker det borti noe.
Jeg husker tilbake når jeg først fikk interessen for det horologiske og stod foran et åpent hav av uendelig mange ur. Nå har jeg gjort såpass mange dypdykk etterhvert at jeg har en anelse om hva som er tilgjengelig i havet, og det er ikke så mye som passer til kriteriene mine. Mange tenker nok det samme som meg, en sub hadde vært perfekt, men smertegrensen min ligger et godt stykke under prisen på en.
Skulle ønske Seiko hosta opp noe ala MM300 på rundt 40mm, det hadde passet meg perfekt. En Tudor BB har jeg tenkt hardt og lenge på, men har til gode å få prøve en på hånden, noe jeg gjerne skulle ha gjort. Straffer seg å bo på feil side av landet der vi ikke har AD'er for de store. SMP eller SMPC har jeg vært inne på tanken om, men jeg har fått litt avsmak av Omega i det siste av forskjellige grunner. Igjen hadde jeg kanskje blitt mer overbevist om jeg fikk traske i en butikk og prøve litt forskjellig, men de som hadde Omega her i området mistet agenturet for noen år siden
Nei, ferdig å syte og klage nå. Foreløbig koser jeg meg med å rotere mellom DJ og SKX.. enn så lenge

(Skulle du være eier av BB og eller SMP bosatt på Sunnmøre eller i Nordfjord og har lyst på en kopp kaffe en dag og la meg få prøve de på hånden, call me maybe

)