Å gi flippesyken fingern?

Detektivarbeid? De trenger ikke det. Flere av Bjerkes ansatte er her inne som privatpersoner, og om de får et spørsmål om hvorvidt det ble solgt en sånn eller slik, så er det ikke verre.

Til @Banderas - få den gravert, og nyt den.
Fuglene skal vite at der er nok av mennesker her inne som har kjøpt Rolex Sub for siste gang, flere ganger :p

Det vil jeg kalle godt gammeldags detektivarbeid med en tvist av nymotens finesse. Høres for meg dessverre svært uanstendig ut.

Når det gjelder gravering ser jeg ikke helt vitsen. Om det da ikke skal markeres et eller annet greier, som feks 25 år ansatt i rørleggerbedriften eller å ha bestått teoriprøven på mopedlappen med 0 feil. Men det er nå meg...

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Gratulerer med flott klokke som du ønsker å beholde livet ut, men hva oppnår du egentlig ved å gravere den?
Takk for det. Tanken er å sette et personlig preg på den og samtidig gjøre det enklere å se bort fra flippesyken hvis den kommer snikende en eller annen gang i fjern fremtid.

Det vil jeg kalle godt gammeldags detektivarbeid med en tvist av nymotens finesse. Høres for meg dessverre svært uanstendig ut.

Når det gjelder gravering ser jeg ikke helt vitsen. Om det da ikke skal markeres et eller annet greier, som feks 25 år ansatt i rørleggerbedriften eller å ha bestått teoriprøven på mopedlappen med 0 feil. Men det er nå meg...
Jeg har jo både mopedlappen og vært ansatt som rørlegger en stund nå.

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Du kan jo gravere «aftermarket» på lenke, kasse og baklokk så blir jo salg litt mer utfordrende;)
Uansett, grattis med rå sub. Man skal ikke undervurdere å ha kjøpt sin helt egen klokke hvor alle ripene er dine. Høres rart ut men for meg er det en del av greia. Har testet begge deler og sitter igjen med de jeg har kjøpt selv ny. Eller «tatt ut» som noen også kaller det:confused: Kvitter du deg med denne havner du i kategorien «teit!»

• Liker
Reaksjoner: Banderas
Denne tilhører (tilhørte?) @JoLu her på forumet hvis jeg ikke husker feil.
Så kult kan det altså gjøres.
(Bilde rappet fra internettet)
Et kjapt søk på engraved Rolex Case back kan gi litt god inspirasjon.

caseback-engraving.jpg

Hyggelig at såpass mange støtter gravyre! Noen som har erfaring med hvem man gir en sånn jobb?

-Jeg ville anta at en hvilken som helst gullsmed fikser dette lett; jeg fikk gravert min første 'ordentlige' klokke hos en gullsmed for et par tiere pr. tegn i 2000 eller så.

• Liker
Reaksjoner: Banderas
Du kan jo gravere «aftermarket» på lenke, kasse og baklokk så blir jo salg litt mer utfordrende;)
Uansett, grattis med rå sub. Man skal ikke undervurdere å ha kjøpt sin helt egen klokke hvor alle ripene er dine. Høres rart ut men for meg er det en del av greia. Har testet begge deler og sitter igjen med de jeg har kjøpt selv ny. Eller «tatt ut» som noen også kaller det:confused: Kvitter du deg med denne havner du i kategorien «teit!»
Det høres ikke rart ut for meg;)

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
...det slo meg nettopp (med tanke på mine noe ukonvensjonelle reisemål, samt manglende evne til å ikke ha noe sveitsisk på håndleddet på slike turer...) at om jeg hadde hatt en Sub som trengte gravering, så ville jeg nok gravert "Finest quality replicas - Dao Feng - made in China" bakpå den... :)