«Billigsveitser»

Medlem
21. nov. 2019
Innlegg
16
Sted
Oslo
Da var første anskaffelse i boks. Jeg ønsket fra start at «samlingen» skulle begynne med en dykker, og Seiko Samurai stakk av med seieren. Dette blir dagligklokka som skal tåle litt bruk.

Nå tenkte jeg at jeg skulle utvide med én typisk dressklokke og én «fjellklokke/hytteklokke». Når trioen er komplett tenkte jeg å roe ned.

På ønskelista nå står sveitsisk flagg på urskiva. I det lavere prissjiktet. Jeg har trålet nettet og står og sjonglerer mellom Wenger, Victorinox og Swiss Military - Hanowa.

FULLSTENDIG åpen for innspill om hva som er fint, hva som er stygt, om om brukererfaringer.
 
Gratulerer med Samurai. Erfarte i sin tid at bezel var noe sårbar på disse, ble fort skadet helt inn mot glasset, hadde noe med utformingen å gjøre. Kan selvsagt være endret på dagens utgave, ellers flott klokke.
Ang sveitser - om du tenker mekanisk så hadde jeg sett på Tissot, Certina eller Longines, som nevnt over. Gjerne fra bruktmarkedet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trolldeig og Mr.Steff
Da var første anskaffelse i boks. Jeg ønsket fra start at «samlingen» skulle begynne med en dykker, og Seiko Samurai stakk av med seieren. Dette blir dagligklokka som skal tåle litt bruk.

Nå tenkte jeg at jeg skulle utvide med én typisk dressklokke og én «fjellklokke/hytteklokke». Når trioen er komplett tenkte jeg å roe ned.

På ønskelista nå står sveitsisk flagg på urskiva. I det lavere prissjiktet. Jeg har trålet nettet og står og sjonglerer mellom Wenger, Victorinox og Swiss Military - Hanowa.

FULLSTENDIG åpen for innspill om hva som er fint, hva som er stygt, om om brukererfaringer.
Hvis det er vesentlig med sveitsisk flagg på skiva, og den skal tåle tøff bruk, ville jeg gått for en Victorinox I.N.O.X. Mechanical.
https://www.victorinox.com/global/en/Products/Watches/I-N-O-X-Mechanical
 
  • Liker
Reaksjoner: Trolldeig
Har også liten erfaring med de klokkene du foreslår. Når det gjelder dressklokke ville jeg gått for en vintage Longines Flagship med 30L urverk. Dette er meget flotte klokker som i tillegg har det beste som ble laget av urverk på den tiden. Disse finner du ofte til salg til en pris fra 2-5K litt avhengig av tilstand. Når det gjelder "hytteklokke" er jeg litt usikker på hva du legger i det, men vil foreslå at du tar en titt på Tissot, Certina, Hamilton eller kanskje en Helson.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trolldeig og andres