Søkeresultater

  1. raknes

    BASEL 2017: Spekulasjoner

    Hm.. Får nesten konspirasjonstanker av den kronografen der. At Rolex har prikket designgjengen til Tudor på skuldra og sagt at de må ikke lage noe som ser bedre ut enn Daytona, nå da. Pen tekstur i skiven. Ryddig tekst. Fete pushere. Fin kasseform. Og så, visere og markører som ser ut som de har...
  2. raknes

    Trukket vintage Omega Seamaster

    Fortsatt tilgjengelig!
  3. raknes

    Dagens kjøpetips

    Airman 18 ny til 599 amerikanske penger er vel en god deal. http://www.jomashop.com/glycine-watch-3918-19-66-lbk9.html
  4. raknes

    Patek Philippe-tråden

    Enig @uret. Noe som skurret fælt da jeg så bildet. Kunne like så godt stått Alpina på skiven.
  5. raknes

    Dagens kjøpetips

    Fra Klokkeriet. Tenkte at dette var vinterens kupp, men ser nå at klokka er i nabolandet. Likevel en grei pris, selv om bedre bilder trengs med tanke på hvor mye stål som har gått med i polering. Sist service i 2012.
  6. raknes

    Humortråden

  7. raknes

    Klokkecafé – løst og fast om klokker

    Okei. Flere falske hverdags-Hubloter på BI, altså.
  8. raknes

    Klokkecafé – løst og fast om klokker

    Starter navnet på P?
  9. raknes

    Trukket vintage Omega Seamaster

    Bump
  10. raknes

    Vis oss din Rolex GMT

    Spider-dial er en irriterende kul defekt. Nydelig GMT!
  11. raknes

    Etablering av interesseutvalg for klokker/ur på Handelshøyskolen BI

    Godt initiativ! Vært fett å se annet enn kun "de tre store", DW, Seiko og Rolex. Tar gjerne en invite til interessegruppen.
  12. raknes

    Jaeger-LeCoultre-tråden

    JLC er lukrativt å kjøpe brukt. Tror ikke de taper seg mer enn andre merker i prosent, men tusenlappene flyr fort i den prisklassen. Sett bort i fra bruktvinnerne, selvfølgelig (Rolex sportsmodeller, Omega Speed- og Seamaster kjøpt via Urverket osv..). Men, gud så godt det er å kjøpe helt nytt. :)
  13. raknes

    Dagens vintage

    Synes 36mm fra Rolex fungerer svært godt på de fleste håndledd. Lug-til-lug er 44mm. Skal ha ganske store lanker før det ser "latterlig" smått ut. Her er et eksempel med håndledd på 18cm, selv om formen også spiller mye inn: Til sammenligning har SKX007 en diameter på 42mm, men kun 46mm...
  14. raknes

    Trukket vintage Omega Seamaster

    Oppdatering: Sendt til service og annonsen settes inaktiv. Hvis en nyservet vintage Omega i god stand med ytterboks er av interesse; ta kontakt.
  15. raknes

    Oldemors Piquet - der både veien og målet er målet

    Ikke til vanlig, men i dette tilfellet; helt korrekt. Se for deg at noen legger ut helsepapirene sine. Han latterliggjør legen pga. feildiagnosering. Helsepapirene inneholder også setningen "Må slutte å være så hardfør med anus". Fokus blir fort lett å miste, selv om de fleste her inne er enige...
  16. raknes

    Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

    God bedring @JD83. Hvis det er noen trøst er det andre som har det verre.. Fikk beskjed om at en pakke skulle være inne i leiligheten min på torsdag kveld. Neida, fredag var det visst de mente. Fredagen kommer. Oops. Fedex glemte at tollen skal studere pakken helt til siste bilen forlater...
  17. raknes

    Dagens klokke

  18. raknes

    Good guys (tilbakemeldinger på kjøpere og selgere)

    Kan legge til @Jeppa85 her. Effektiv, ryddig og hyggelig handel hvor jeg var kjøper.
  19. raknes

    Månedens HMT

    Takk for at du fortsatt holder på! Jeg gliser bredt og slipper ut flere lette puff gjennom nesa når jeg leser postene dine, og elsker hvor gjennomført det er til tross for at det er snakk om ... finurligheter, som entrer klokkeboksen.
  20. raknes

    Slettet

    De auksjonene på Klokkeriet har jeg aldri skjønt meg på.. Quartz fra 2009 går for 15k, mens en 2002 automatisk (uten servicebehov) sliter med å få 12.5k? For å roe meg ned så tenker jeg at budgiverne tror de byr på auto, og at det hele er en misforståelse.