Søkeresultater

  1. T

    Grand Seiko-tråden

    Såg denna först nu och gillar den rejält. Ser kaotiskt ut vid första blick. Sen ser man hur lätt det är att läsa lokal tid, och så hur smart de delat upp skivan så att kronografmätarna hålls för sig själva på höger sida. GMT-handen är lättläst när man behöver den men är annars nästan osynlig och...
  2. T

    Dagens klokke

    Tyskt högt över Geneve idag, det får Schweizarna stå ut med.
  3. T

    Van Der Gang

    Helt klart ganska tjock, tror den är ca 15,5 mm. Har aldrig klämt och känt på den men brukar ofta gilla lite kraftigare ur. Har en bremont som är ca lika hög och gillar hur den sitter.
  4. T

    Dagens klokke

    JLC sponsrar visst dagens polomatch så man får väl inte vara med idag heller...
  5. T

    Van Der Gang

    På min lista. -> https://www.instagram.com/p/BuEqwe4CKKU/?igshid=1cotnp0gcb8lt
  6. T

    Van Der Gang

    Magisk! Har länge suktat efter den mindre vita vliegern i stål (41mm). Men prisnivån är "utmanande".
  7. T

    17.mai, hvilket ur blir å se på ditt håndledd?

    Firade gårdagen i rött läder. Blev förtjust i kombinationen så fortsätter idag.
  8. T

    Dagens klokke

    God helg!
  9. T

    Klokkeåret 2019 – spådommer og ønsker

    Oh yes. Chronografen med vit skiva i borstad titan, det vore kanon!
  10. T

    Hvem selger Ball klokker i Norge?

    @AndyG Du servade din nighttrain hos förhandlare, var närmaste i Stockholm?
  11. T

    Vis oss din "super compressor"

    Vore ju härligt med en "heritage model" av Hamilton-uret ovan till nästa års Basel. Lite större, 40-42 mm kanske.
  12. T

    Klokkeplaner for 2018

    Nice! :-D
  13. T

    Klokkeplaner for 2018

    Inte Seamestern väl? Får själv inte helt till 2017-planerna pga väntetid på hulken så det blir väl planen för 2018 också. Leverans till sommaren säger de nu. :)
  14. T

    Lervik Ur svarer ikke på mail.

    Jag har bara haft motsatt upplevelse. Alltid fått väldigt snabb och bra återkoppling.
  15. T

    Good guys (tilbakemeldinger på kjøpere og selgere)

    @arvidrattlaas köpte (en väldigt fin 2254.50) av mig idag. Trevlig handel från start till slut. Hel ved och Good Guy all the way! I tillägg tar han riktigt fina bilder av egna ur.
  16. T

    Klokkeplaner for 2017

    2254.50 ska ut och Hulk ska in. Är sugen på något i brunt också och där står det pt mellan Speedie sapphire sandwich i brunt (som väl har gått ur produktion?) och det andra alternativet är Tudor Advisor Cognac. Egentligen har jag maxat ut behovet för chronografer vilket talar för en Advisor...
  17. T

    Squale ur

    Tack för det! Då ska vi se om det kan bli en grön sköning kanske. :)
  18. T

    Squale ur

    Tackar!!
  19. T

    Squale ur

    Handlar ni från www.squale.de? Webbsidan verkar lite suspekt, pekar bland annat till sina lokala förhandlare som flera av dem inte verkar existera. Någon som vet om denna sidan är ok att handla från? Är sugen på en squale master i grönt.
  20. T

    Baselworld 2016 - 17-24 mars!

    Blir nog en BB36 till frugan... så kan ju jag "låna" den emellanåt. :)