Jeg bruker vann fra springen. Ikke iskaldt, mer lunkent.
Jo laldere vannet er (isklumper) jo mer "lukker" smaken seg og whisky'en smaker rett og slett mindre.
Angående mengde, start alltid med å smake først. uansett. Deretter blander du i litt vann hvis hvis den er for sterk. Så smaker du...