Omega i ren gull jeg har arvet fra min onkel, som igjen har arvet fra sin far. Står initialer og et årstall bak klokken.
Min onkel har nok vært uheldig med vann. Var noe rust både inne i klokken og ved inngangen til kronen. Sendte den på service for et par år siden. Ble byttet originalt glass og krone. Klokken har ca. 40 timer gangtid og går nå fantastisk nøyaktig etter COSC-standard. All ære til de som hadde service på klokken.
Det står 1968 men antar produksjon av denne klokken var tidligere. Ca 34 mm diameter
Disse Timex Q klokkene kom vel på slutten av 70 tallet og da var jo quartz noe nytt og flott og dyrt . Det står quartz på skiva på disse Timex klokkene men det er jo absolutt ikke quartz for inni klokkene så sitter det et batteri drevet balanse verk med glidende sekundviser noe dritt som sveitserne prøvde på begynnelsen av 70 tallet og fort kuttet ut . Så da fikk vel Timex kjøpt et stort lager av disse urverkene billig og lagde klokker med quartz på skiva . Dette var jo egentlig ren svindel . Men her har jeg faktisk et eksemplar som fortsatt fungerer og holder tiden bra .