Porsche 911 - «993» år 1993-1997(8)

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Sted
Ingensted
Jeg har begynt å leke med tanken om å skaffe meg den siste versjonen av Porsche sine luftkjølte 911. Imidlertid har jeg null peiling. Konstaterer imidlertid at disse bilene har blitt veldig mye dyrere de siste årene og de som tilbys har naturligvis nå gått langt, men virker godt ivaretatt.

Noe spesielt som må vurderes og er prisene på disse «gamle» bilene nå peaket - og sannsynligvis vil være en svært dårlig investering (sett bort fra kjøreglede) ?
Ser frem til innspill fra sonens allvitere, før jeg eventuelt roter meg inn i mer dedikerte forum.

Redigert:
Jeg har begynt å leke med tanken om å skaffe meg den siste versjonen av Porsche sine luftkjølte 911. Imidlertid har jeg null peiling. Konstaterer imidlertid at disse bilene har blitt veldig mye dyrere de siste årene og de som tilbys har naturligvis nå gått langt, men virker godt ivaretatt.

Noe spesielt som må vurderes og er prisene på disse «gamle» bilene nå peaket - og sannsynligvis vil være en svært dårlig investering (sett bort fra kjøreglede) ?
Ser frem til innspill fra sonens allvitere, før jeg eventuelt roter meg inn i mer dedikerte forum.
Hvor høy er du?
Supre biler men om du vil kjøre på bane med hjelp så er takhøyden for lav for meg på 189

• Liker
Reaksjoner: Gin
Kollega har en 1996 4s som han vurderer å selge. US import i 2012 og han har eid den siden. Tror km.stand er rett rundt 100.000.
Beige interiør.
Kan høre med han :)

Søt liten bil :mrgreen:
IMG_1721.jpeg

183, men har ingen ambisjoner om å kjøre på bane, kun kosebil om sommeren.
Har hatt 993, og det er en super bil. Kjørte 650 mil på ferie ned til Sveits, Frankrike, Monaco og Italia - Ikke sliten i ryggen engang.
Er 190, og hadde god plass i kupeen, men min hadde ikke soltak. Mod. med soltak har 4-5cm lavere takhøyde. Disse stiger jo bare i pris også:)

• Liker
Reaksjoner: Callahan og Gin

Skal ikke påstå at jeg er allviter, men har rotet meg litt inn i dette selv.

Den store hype-festen er nok over, men prisene faller ikke. C4S har steget mer de «vanlige» Carrera-ene de siste årene og manuell, historikk og uskadd bil teller mer enn årsmodell.

Sjekk ventilføringer på biler som har gått langt, oljelekkasjer og sekundærluftsystemet. Ta den med til en som kan luftkjølt før du slår til. Deler er ikke gratis, og det ligger en brukt girkasse på Finn til 250k…

Tips: biler på 30 år eller mer slipper engangsavgift, så en -96 eller eldre fra utlandet (Blocket.se) kan være verdt en titt.

Invistering? Neppe noen gullgruve når du regner inn verksted og vedlikehold. Men en god bil holder nok verdien, og kjøregleden får du på kjøpet 😉