Kan bekrefte at ny sykkel er gøy, oppgraderte selv til en Aeroad etter påske og denne uka bikka jeg 3k km. Ser det er mange her som sykler vesentlig mer, men for min del er 3k mer enn jeg har syklet gjennom en sommer siden før jeg fikk kids..
Kult! Garmin sykkelcomputer? står imellom å oppgradere min meget beskjedne forerunner 165, lage feste og lading til å bruke mobilen som sykkelcomputer, eller bruke 2k på noe brukt på finn. Jeg trenger liksom ikke 4k oppløsning og fart oppgitt i 3 desimaler.
Det er spinnvillt. Har til og med hørt om folk som betaler mange tusen kroner for ei klokke! Hva gir du meg? En bil til 1 mill har til og med klokke i speilet.
Kult! Garmin sykkelcomputer? står imellom å oppgradere min meget beskjedne forerunner 165, lage feste og lading til å bruke mobilen som sykkelcomputer, eller bruke 2k på noe brukt på finn. Jeg trenger liksom ikke 4k oppløsning og fart oppgitt i 3 desimaler.
Garmin ja, kjekt å kunne ha kart for navigasjon. Plotte ruta i forkant og bare å følge instruksjoner. Også er klatrefunksjonen veldig fin, du ser hvor mange grader det er der du sykler nå samt en profil av hele bakken du er i. Ellers holder på en måte fart, lengde og tid på dagen langt
Jeg har gått over til å ha minimal informasjon på min Garmin. Tror det er 520 jeg har. Jeg har fart, klokkeslett, total tid, total distanse. Tror jeg. Jeg ser ganske lite på skjermen for tiden, nesten kun for å bekrefte for tregt eller raskt det føles som om det går. Jeg vurderer å fjerne total distanse slik at jeg heller sykler etter lyst. Jeg har aldri brukt rute, på godt og tidvis ordentlig vondt. Men, det er superviktig at jeg kan se hvordan det gikk etter å ha landet hjemme. Jeg liker å se etter fremdrift og positive trender, som for eksempel at jeg blir raskere i motbakke eller at jeg sykler mer enn jeg vanligvis gjør under gitte forhold. Det kunne jeg virkelig ikke vært foruten.
... og for å sjekke at jeg er raskest på flat mark av mine kjente og kjære, selvfølgelig.