Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Jeg laget en god del 24mm skinreimer mellom 2008 og 2010.
Alt var sydd sammen.
Lim skal jeg aldri bruke for min del.
Da er det bare å gå tilbake til arbeid for en ny 26mm eller kjøpe fra seriøse aktører(jeg ønsker en 26mm i brun haiskinn akkurat nå).
Heldigvid har jeg en godt sydd Paratrooper Waterproof fra Diaboliq Straps i boksen.
Disse sting i kantene liker jeg ikke egentlig.
Vis vedlegg 435796
Vis vedlegg 435797
lim og/eller slike kantsting er uakseptabelt. fysj!

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
To nyheter som var ganske kule. Skulle ønske de holdt produksjonen litt lavere, synes ikke 1000 er så veldig limited
IMG_5515.jpeg
IMG_5516.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Carrera
helt klart!
men… "alle" urprodusenter påpeker og klager jo bestandig over hvor voldsomt vanskelig og kostbart det er å lage deler fra platina - alle maskiner må spesialtilpasses må vite! det må trolldom til - merlin må hentes fram. minst.
Vis vedlegg 437840
Ifra det jeg leste, er det tydeligvis en kjent utfordring med en uvanlig rask overflate herding og sponliming prosess på verktøyene som skjer under maskineringen av platinum. Kombinasjonen gjør at vanlige skjæreverktøyer sliter seg fortere ute og skjæringen blir fortere grov.
Men optimale løsninger ble allerede utforsket lenge siden med diamant verktøyer i kombinasjon med spesielle oljer etc.
Papiret er fra 78 men det ser ikke ut som man har vært å oppfinne kruttet på nytt siden det.
Eller kanskje noen her vet bedre.