Eines kleines auspacken

seiltid

Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2022
Sted
Østfold

Meanwhile in Østfold...
Mens høytflygende Mossekråker flakser rundt nede i Sveits, så kom det en hentemelding fra Posten.

Tysk produksjon er for mange av oss et kvalitetsstempel, og med en klokkeboks som bare inneholder en tysk klokke – en Sinn 556 – er det ikke rart at jeg lenge har fulgt med på andre tyske merker. Junghans, Mühle Glashütte, Nomos, Laco, Stowa, Glashütte Original og A. Lange & Söhne for å nevne noen. Blant disse er det spesielt ett merke jeg til stadighet har holdt på å kjøpe. Tiden var endelig inne for å ta affære.

00-ny-klokke-01.png

00-ny-klokke-02.png

00-ny-klokke-03.png

00-ny-klokke-04.png

03-nomos-club-2.png

Nomos Club 703.1
En liten tysker på 36 mm og med klassiske Nomos-kjennetegn som et enkelt skivedesign, en slank kasse på rett over 8 mm og med lange horn. Jeg lar meg sjarmere av det manuelle, pent dekorerte urverket med små sekunder. Det skader jo ikke at den er særdeles behagelig på armen.

Her er det mye å like!

04-nomos-club.png

05-nomos-club.png

07-nomos-club.png

Unboxing, eller auspacken om du vil, tråder settes alltid pris på. Grattis med snasen tysker. Er ikke bare i Sveits de kan lage klokker

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Vielen Dank, meine Herren (und vielleicht Damen).
Es freut mich, dass Ihnen diese Armbanduhr gefällt.

@Loevhagen: Du skal ha takk for ambassadørvirksomheten din for Club! Jeg er ikke klart å venne meg til California-dial, så dermed ble det ingen spenstige farger på meg.

@Raniets: Jeg er lykkelig uvitende om prisen for å importere en slik klokke fra Tyskland. Denne kjøpte jeg brukt her på TS, men skulle jeg kjøpt den ny så tror jeg at jeg hadde kjøpt den av forumsponsoren Otteren (her vanker det litt rabatt).