Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

God gammeldags GTG!

Screenshot 2026-08-15 at 14.39.35.png

Har en knekt bolt som skal ut av toppen den sitter i. Fant bare ikke grisepikksettet mitt, og kjører opp på Biltema etter noe som får jobben gjort.

Bak kassen, en tenåringsjente - så jeg tenker som så at kanskje dette ikke er et øyeblikk for å kalle en spade en spade, og spør om hvor bolteuttrekkerne er. Tomt blikk.

Så kommer lyset på. "Åh, du mene grisepenis? Her, like rund hjørne! Der nede!"

Humre. Ja. Grisepenis. Skulle du sett.

Har en knekt bolt som skal ut av toppen den sitter i. Fant bare ikke grisepikksettet mitt, og kjører opp på Biltema etter noe som får jobben gjort.

Bak kassen, en tenåringsjente - så jeg tenker som så at kanskje dette ikke er et øyeblikk for å kalle en spade en spade, og spør om hvor bolteuttrekkerne er. Tomt blikk.

Så kommer lyset på. "Åh, du mene grisepenis? Her, like rund hjørne! Der nede!"

Humre. Ja. Grisepenis. Skulle du sett.
Det miner meg noe.
Meg, industrifersking på Snøhvit anlegget i 2005.
Trenger pussematte for å rengjøre pakningsoverflatte på en stor flens før en ny trekk.
Jeg står på verktøybua og der er det mange som venter på turen sin.
Varmeviftene er på full guffe og vi står kledd for minus 30 og svett som F.
Såpass at mange gleder seg til å løpe ut igjen før noen besvimmer under sin tung varmekjeledress.
En fra bua kommer frem i tshirt og løfter hodet.
-"Hva det blir?"
-"Hei, jeg skal ha en set pussematte og en flaske sitrussprit"
-"Sitrus ja... og PUSSE HVA?"
-"Pussematte"
-"HVA mener du?"
-"PUSSEMATTE..." og derfra venter jeg foran fyren som åpner øynene sine som en ugle.
-"HVA?" fyren oppfatter nok at jeg er ikke født i landet og presser litt med høy stemme...Alle snur seg spent og lurer på hva som foregår.
-"Pusse Matte!...Den der brune..der som står bakk deg i hylla..!"
Fyren rister hodet og snur seg sakte.
-"DET??? ...Oh JA!... N€G€RF!TTA MENER DU !?"..."Der! Varsågod!"...
"Nestemann?"
1000007579.jpg