Sommerklokka 2026

Er det lov å kuppe tråden for å be om råd? Jeg har endelig penger på klokkekonto igjen etter noen år som monogamist. Jeg elsker min Sinn 356, men er så pysete at jeg tar den av før jeg hopper i vannet. Behøver altså noe skikkelig vanntett, og blir svimmel av alt jeg har lyst på. Lister opp noen høyaktuell kandidater under. Stikkord: Vanntett, robust, lesbar og mlm 36 og 39 mm. FF (og også Bathyscaphe forsåvidt) er i en egen liga (og med en prislapp som antagelig ikke tåler dagens lys i husholdningsbudsjettet, men den er nå med)
IMG_1168.jpeg
IMG_1172.jpeg
IMG_1136.jpeg

IMG_1144.jpeg

Hva stort er budsjettet? Opp mot 100k? Sweet spot på 50? I den klassen hadde jeg valgt BB54 uten å blunke...
Hva med nye Hydroconquest 39? Eller LLD 39?

17351567_3.jpg

2023-Longines-Legend-Diver-39mm-No-Date-COSC-Hands-on-Review-1.jpg
Begge disse er høyaktuelle! Er ekstremt vinglete og bredt søkende men har vel et tak på rundt 80k (med mulig unntak for potensielle end-games)

Er det lov å kuppe tråden for å be om råd? Jeg har endelig penger på klokkekonto igjen etter noen år som monogamist. Jeg elsker min Sinn 356, men er så pysete at jeg tar den av før jeg hopper i vannet. Behøver altså noe skikkelig vanntett, og blir svimmel av alt jeg har lyst på. Lister opp noen høyaktuell kandidater under. Stikkord: Vanntett, robust, lesbar og mlm 36 og 39 mm. FF (og også Bathyscaphe forsåvidt) er i en egen liga (og med en prislapp som antagelig ikke tåler dagens lys i husholdningsbudsjettet, men den er nå med)
Vis vedlegg 429954Vis vedlegg 429955Vis vedlegg 429956
Vis vedlegg 429957
Jeg er svak for BP og kan aldri tenke meg at du blir skuffet hvis du går for en av dem 😀 Men hvis man skal velge mest mulig «rasjonelt» så er det vanskelig å komme utenom at Tudor er en fin pakke for pengene, og personlig har jeg smilt hver gang jeg har tatt på meg en. Men hvis budsjettet tillater BP er det jo å anbefale å prøve på armen.

• Liker
Reaksjoner: bragemann
Vis vedlegg 429954Vis vedlegg 429955Vis vedlegg 429956
Vis vedlegg 429957

FF er lett end game, om du har mulighet for å strekke deg dit hadde jeg absolutt gått for den. Evig klassiker 😉

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Bgo80 og bragemann