Breitling-tråden

IMG_0850.jpeg

Ny generasjon. Må si dette er veldig pent!

Small refinements, big impact sier Breitling. Kritikere hevder derimot at de visuelle endringene egentlig er kostnadskutt i produksjon og at Breitling er på vei inn i Paneraifellen.
IMG_0852.jpeg

Ny bezel her og som man ser har den en enklere utførelse enn på forrige generasjon. Visuelt sett synes jeg personlig dette ble veldig pent

• Liker
Reaksjoner: JørgenO og seiltid
Vi fikk oppleve nye Chronomat i Geneve i vår. Jeg må virkelig si at de har gjort mye riktig her. Små endringer, som gjør stor forskjell. Den gamle bar mye større enn sine 42 mm, mens denne sitter som en kule. Lenken er mye bedre integrert i kassen, så lug til lug er det bare 45 mm, hvis jeg ikke tar feil. Det nye systemet for mikrojustering er virkelig gjennomtenkt og praktist. Man kan justere den uten å ta klokken av armen. Det eneste jeg savner er skruene på bezelringen og rideren skulle i mine øyne ikke vært så nedtonet, som de er nå. Jeg vet at riderne har vært til hodebry for mange, men for min del er disse et så karakteristisk element ved Chronomaten, at jeg skulle ønske de ble værende. Jeg tror likevel det er lurt gjort av Breitling, da min mening nok er i mindretall.