Redial eller la det være

Medlem
5. okt. 2012
Jeg har en Omega Constellation fra 1952, 18k kasse, urskiva er også 18k, men den hadde et problem, omtrent halvparten av minutt markeringene var borte, pluss at «swiss made» også var delvis borte. Jeg vurderte å la det være, men kontaktet et firma i Essex som driver med dette, Bill & Son. De sa de kunne printe de manglende markeringene uten å røre resten av urskiva, så jeg sendte skiva av gårde og håpte på det beste. Nå blir ikke dette noen redial, men en reparasjon?! Resultatet ble faktisk bedre enn jeg hadde forventet, de klarte å matche 74 år gammel print nærmest perfekt, jeg klarer ikke se forskjell, før og etter bilder:

IMG_4257.jpeg
IMG_4388.jpeg
IMG_4393.jpeg
IMG_4389.jpeg

Redigert:
Jeg har en Omega Constellation fra 1952, 18k kasse, urskiva er også 18k, men den hadde et problem, omtrent halvparten av minutt markeringene var borte, pluss at «swiss made» også var delvis borte. Jeg vurderte å la det være, men kontaktet et firma i Essex som driver med dette, Bill & Son. De sa de kunne printe de manglende markeringene uten å røre resten av urskiva, så Jeg sendte skiva av gårde og håpte på det beste. Når blir ikke dette noen redial, men en reparasjon?! Resultatet ble faktisk bedre enn jeg hadde forventet, de klarte å matche 74 år gammel print nærmest perfekt, jeg klarer ikke se forskjell, før og etter bilder:

Vis vedlegg 427218Vis vedlegg 427219Vis vedlegg 427220Vis vedlegg 427222
Ja, det der så meget bra ut! Vil tro du ble rimelig lettet når du fikk den :)

uten virkelige forstørrelser så ser det imponerende ut. jeg undrer jo på hvorfor print var forsvunnet i utgangspunktet; har vel ikke bare gått i oppløsning sånn helt av seg selv - i alle fall ikke minuttmarkeringene.

det er uansett snakk om en reparasjon - eller varsom restaurering om du vil - selv om en ekte restaurering strengt tatt bør være reversibel, men noen ganger må man bygge opp både tenner, kjever og festningsmurer - reversibelt eller ei.

jeg foretrekker skiven slik den fremstår nå. well done!

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
uten virkelige forstørrelser så ser det imponerende ut. jeg undrer jo på hvorfor print var forsvunnet i utgangspunktet; har vel ikke bare gått i oppløsning sånn helt av seg selv - i alle fall ikke minuttmarkeringene.

det er uansett snakk om en reparasjon - eller varsom restaurering om du vil - selv om en ekte restaurering strengt tatt bør være reversibel, men noen ganger må man bygge opp både tenner, kjever og festningsmurer - reversibelt eller ei.

jeg foretrekker skiven slik den fremstår nå. well done!
Ja lurer på hvorfor det skjedde, men når en klokke er 74 år gammel og utallige amatører har vært inne der kan det skje ting. Kan forstå at noen har forsøkt å polere opp skiva, men at de ikke stopper før halvparten av markeringene var borte er jo veldig rart, dårlig syn?

• Liker
Reaksjoner: holmby