Grunnlovs klokke

Medlem
18. april 2026
Sted
Harstad
Hei
Kan noen fortelle meg litt om denne også hva noen slikt kan være verdt
1000008555.jpg

Du sier ikke noe om urverk eller metall/materiale i klokken. Slik den ligger der så ser det ut /jeg tipper at det er batteri/quartz urverk og en forgylt kasse og rem. Verdi; dekker ikke porto for A-post, "må hentes."

Vel etter dette går atl oppover.

Finn ut hvordan urverk og materialer som er i den.

8

• Liker
Reaksjoner: tommy12
Du sier ikke noe om urverk eller metall/materiale i klokken. Slik den ligger der så ser det ut /jeg tipper at det er batteri/quartz urverk og en forgylt kasse og rem. Verdi; dekker ikke porto for A-post, "må hentes."

Vel etter dette går atl oppover.

Finn ut hvordan urverk og materialer som er i den.

8
Finner ingen merker/stempel på remen eller kassen og ja den er batteridrevet. Og da jeg satte nytt batteri i den startet den å gå
Her er bilde inni den

Vedlegg

• 1000008553.jpg
    1000008553.jpg
    230,4 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det finnes jo en jubileumsmynt som ser identisk ut som urskiva på denne klokka... Kan det være at noen har modifisert ei klokke og brukt mynten som skive?

Finner ingen merker/stempel på remen eller kassen og ja den er batteridrevet. Og da jeg satte nytt batteri i den startet den å gå
Her er bilde inni den

Batteri og uten stempel. Meget lav verdi.

Siden den går, du har jo satt inn nytt batteri (økt verdi), så vil jeg anbefale deg å beholde klokken som en kuriositet.

8

• Liker
Reaksjoner: tommy12
hvis det er en slik sølvpeng som utgjør skiven så blir sølvverdien kr 370,- per i dag, så da får du minst 13 frimerker for klokka😌
IMG_0581.jpeg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: tommy12 og Grendel
Det ville vært en grei måte å lage urskiven på, å bruke en ferdig mynt.

Jeg har en Coin Watch med Hæren sin minnemynt. Den har nok ikke store økonomiske verdi, men siden jeg fikk den av en kollega (som var en ihuga klokkeentusiast) så vil den bli i samlingen. Kanskje jeg flytter skiven over I en kasse med mekanisk urverk? "Time will show"

1000020889.jpg

1000020890.jpg

8

• Liker
Reaksjoner: Tannhjulet