Leirbål for venner av Radium Instruments

Tilbake rundt bålet
IMG_4320.jpeg

TS levere som vanlig! :D Overrasker ikke at det selvsagt er en egen Radium tråd her, og jo vært en god stund allerede.
Har jo vært klar over merket, men med litt uheldige assosiasjoner fra den spede begynnelse, så har det liksom vært helt uaktuelt for meg (selv om jeg alltid har hatt sans for designet og formspråket)
Men snublet innom "boden" deres hos Bjerke nylig, og fikk ta og kjenne på dem irl for første gang, og må si jeg ble svært positivt overrasket.
De fleste med-asylanter jeg har delt entusiasmen med, har kastet bøtter med isvann på meg og skjønt mindre. Men det har på ingen måte dempet interessen min. Og da klokker (for meg) primært handler om følelser, så vel ... here we go down the rabbit hole

I og for seg ikke uenig i tidligere tråder her ang SW200 verk opp mot prisnivå osv, men som og @Genta nevnte så er det veldig andre ting som trekker en mot merket enn verket i seg selv. Og særlig nå som det og er vanntett og generelt vel må sies å ha en helt annen kvalitet all over enn det var i starten.

At det er norsk, og ikke minst `måten det er norsk på` (som jo tross alt er ganske mer helhetlig enn andre norske merker, synes nå jeg i allefall) vel, det appellerer veldig til meg merker jeg! Og utrolig kult med en egen, snever fan-boy-sfære rundt "leirbålet"!

Vel ingen som mener dette er det overlegent beste uret/mest bang for the Buck, eller andre subjektive parametere. ,Men samtidig har det så mye annet spennende med seg at jeg fint kan finne meg en plass rundt bålet :mrgreen:

Må bare bli enig med meg selv hvilke model jeg liker best, for det er faktisk ikke så enkelt:unsure:

Sålangt står det mellom Ikon (sliter litt med at den ikke er vanntett), Sabotør II SL Auto og Navigator

Gjer plass kring bålet for eit nytt medlem i klubben!

IMG20260401150721-EDIT.jpg

Sjølv om den ikkje er tru mot originalen i aluminium så er den i alle fall i lettmetall. Solid storleik tross lav vekt, og den skiva kjennest jo enorm ut for meg som nesten utelukkande har brukt 39mm diver det siste året.

Den veks på meg, tenker den skal få prøve seg på ei canvas-reim etter kvart. :D