Vekkerklokker

Medlem
6. mars 2017
Sted
Norge
Klarte ikke å finne noen tråd, så drister meg til å starte en.

Hva anbefaler man av vekkerklokker?

Selv har jeg hatt en quartzdrevet Seiko stående på nattbordet. Urverket var lenge så godt som lydløst, men nå høres det ut som et treskeverk….

Eg har kjøpt inn eit par Braun BC08B-DCF (digital klokke) til bruk i huset. Dei virker solide og klokka blir justert med radiosignal. Lyden er heller ikkje heilt forferdeleg tidleg om morgonen, men god nok til å vekke oss.

trodde det kun var én vekkeklokke som gjaldt jeg:
IMG_9993.jpeg

• Liker
Reaksjoner: chrbir
trodde det kun var én vekkeklokke som gjaldt jeg:
Vis vedlegg 424509

Aldri tenkt over, men dette er kanskje selveste vekkerklokkeklassikeren?

• Liker
Reaksjoner: holmby og Grendel
Jeg fikk, for mange år siden, en Dart Vader-figur (ala LEGO) av barna.
Denne har vist seg å være av veldig god og varig kvalitet!
Artig er den også.

Da jeg fikk den trodde jeg at 'ringelyden' var en dyp pusting, men her vises det at innholdet er et 'standard vekkerur'.

På den annen side så kan klokken både 'stå og sitte'!

LEGO Vekkerklokke.jpg

Om disse fortsatt er tilgjengelige på markedet, kjenner jeg ikke til....
Digital = lydløs. Frem til den ringer. Da er det en vanlig piping som kan snooses.

o

• Liker
Reaksjoner: BigT
Ikke akkurat horologi, men jeg vurderte en slik for 20 år siden :)
fsp301a-k-oregon-scientific-ferrari-maranello-projection-clock-black.jpg

"...and an 8-minute Snooze function with choice of either an exciting Ferrari racing
engine as your alarm or simply a normal beep alarm"

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Min vekkerklokke minner om den Ferrari-varianten, ved at den projiserer i taket. Det er helt genialt når man holder på å våkne av seg selv og det er litt for tidlig å stå opp. Da holder det å åpne et halvt øye så ser man hva klokken er, uten å måtte vri seg mot nattbordet, og dermed er det lettere å bare sove videre. I tillegg er den koblet til en vanlig lampe og dimmer opp lyset gradvis de siste 20 minuttene før ringing. Og ringingen er skogslyder. Veldig behagelig. Skal aldri ha noe annet. :)