Denim tråden 👖 - Raw, selvedge, heavyweight ++

Jepp, har kjøpt strike gold på Klaxon. De måler innsiden i omkrets i stedet for å legge buksene flatt.
Du bør legge til minst 2 cm på dine vanlige mål hvis du er vant til å måle flatt
Takk! Da er det sikkert målene på Redcast Heritage som er riktige etter de målene jeg vanligvis bruker. Det hjelper mye.
Var du fornøyd med buksene, forresten?

IMG_0233.jpeg
Liker når buksen nesten «står av seg selv». Bilde er av tyngste så langt (20oz). Dette er bukse nr 4 med «skikkelig denim». Blir dette som med klokker, kniver og sko, der det er ingen vei tilbake?

Vis vedlegg 421287Liker når buksen nesten «står av seg selv». Bilde er av tyngste så langt (20oz). Dette er bukse nr 4 med «skikkelig denim». Blir dette som med klokker, kniver og sko, der det er ingen vei tilbake?
Jepp. Garantert. Har 5 bukser over 20oz og totalt 18 stk i forskjellige Oz vekt. Når du først begynner med å kjøpe i den øvre enden med Samurai og Iron Heart er du langt nede i kaninhullet

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: holmby og UJU
Iron Heart, finnes det i butikk? Skal til London til uka, men kunne ikke se på nettet at de har butikk…

• Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Prøvd 2 forskjellige nudie jeans og har sendt dei tilbake . Eg har tydeligvis for flat ræv til det merket , noke som viser på alle målingene der dei typisk har en 5-6 cm meir en mine andre jeans samtidig som dei er lkke eller ubetydelig mindre på dei andre måla

Iron Heart, stort sett alt av kurante størrelser er utsolgt. På skjorter vel og merke. Dere som har erfaring med merket, fyller de fort på?

Benzak B-03, ønsket ikke for mye kontrast da denne brukes som jobb/kontor bukse. Vasket 3 ganger og tror nok det blir lignende ved neste kjøp også. Meget god kvalitetsfølelse.

Opplevde du noe særlig krymp etter vask? Jeg vasket en B-01 etter Benzaks egen instruks og prøvde etter beste evne å strekke den mens den fortsatt var våt, men kan nesten ikke bruke buksen lenger. Den er for trang og kort i skrittet, så bevegelsesfriheten er veldig begrenset.

Utrolig trist, for den satt godt før vask og jeg gledet meg veldig til å få vasket den et par ganger slik at den muligens ble litt mykere...

Iron Heart, stort sett alt av kurante størrelser er utsolgt. På skjorter vel og merke. Dere som har erfaring med merket, fyller de fort på?

Nei, dessverre.
Kurante størrelser ryker ut veldig fort.
Merk at de også er svært små i størrelsene.
Pluss at de krymper en god del.
Jeg går opp minst to størrelser ift. vanlig "vanity sizing".

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Nei, dessverre.
Kurante størrelser ryker ut veldig fort.
Merk at de også er svært små i størrelsene.
Pluss at de krymper en god del.
Jeg går opp minst to størrelser ift. vanlig "vanity sizing".
Akkurat, så de er små i størrelsen ja! Jeg er hovedsakelig en typisk L, noen få ganger M og aldri XL. 41/42 i vanlige skjorter. Jeg har peilet meg inn på L, men kan det kanskje bli smått? Er de så små i størrelsen? Er western skjortene jeg ser på🤠

• Liker
Reaksjoner: UJU
Akkurat, så de er små i størrelsen ja! Jeg er hovedsakelig en typisk L, noen få ganger M og aldri XL. 41/42 i vanlige skjorter. Jeg har peilet meg inn på L, men kan det kanskje bli smått? Er de så små i størrelsen? Er western skjortene jeg ser på🤠

Westernskjortene er veldig smale i størrelsen.
Jeg er også en typisk L, men måtte opp i XXL for flanellskjorte i westernstil.
Da ble jo selvsagt ermene alt for lange.:confused:
Gikk til slutt for en work overshirt i str. XL som fremdeles er svært slank i fasongen.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Opplevde du noe særlig krymp etter vask? Jeg vasket en B-01 etter Benzaks egen instruks og prøvde etter beste evne å strekke den mens den fortsatt var våt, men kan nesten ikke bruke buksen lenger. Den er for trang og kort i skrittet, så bevegelsesfriheten er veldig begrenset.

Utrolig trist, for den satt godt før vask og jeg gledet meg veldig til å få vasket den et par ganger slik at den muligens ble litt mykere...
Faktisk veldig lite, mindre enn forventet. Så kan sikkert være forskjell på modeller.