Jeg har klart å falle for denne kasse/lenke-formen der senterleddet er en del av klokken, og lenkelåsen er så liten og smal at den nærmest forsvinner i lenken. Nå må jeg selvsagt ha en slik...
Omega har jo integrerte lenker som svinger vegge veier, men jeg ønsker info/tips/råd om disse modellene der urkassen er "han" hvis det er lov å si.
Har denne kasseformen et eget navn?
Har Omega flere modeller enn de to jeg har bilde av? Vet du får begge med ulike farger på urskiven.
Jeg leste noe et sted om at produsenten av den kassen som er brukt i Seamaster Cosmic-modellen under gikk konkurs midt på 70-tallet så alle Cosmic av den typen er fra 1974. Men så er jo nesten samme greien tilbake mot slutten av 70-tallet, i hvert fall med "baby ploprof" i 1979 og kanskje mer.
Seamaster 120 "baby ploprof", ref 166.251

Seamaster Cosmic, ref 166.195

(bilder uærlig og urederlig stjålet fra gamle annonser funnet på nettet)
Omega har jo integrerte lenker som svinger vegge veier, men jeg ønsker info/tips/råd om disse modellene der urkassen er "han" hvis det er lov å si.
Har denne kasseformen et eget navn?
Har Omega flere modeller enn de to jeg har bilde av? Vet du får begge med ulike farger på urskiven.
Jeg leste noe et sted om at produsenten av den kassen som er brukt i Seamaster Cosmic-modellen under gikk konkurs midt på 70-tallet så alle Cosmic av den typen er fra 1974. Men så er jo nesten samme greien tilbake mot slutten av 70-tallet, i hvert fall med "baby ploprof" i 1979 og kanskje mer.
Seamaster 120 "baby ploprof", ref 166.251
Seamaster Cosmic, ref 166.195
(bilder uærlig og urederlig stjålet fra gamle annonser funnet på nettet)