Vintage Rolex Oyster Precision ref. 6426

Medlem
12. jan. 2026
Sted
Bergen
Trenger litt veileding:
For en stund siden kjøpte jeg endel ting på et marked, bland annet den her klokken men så vet jeg ikke riktig hvordan jeg skall gå videre og hva som er lurest så vil høre hva dere tenker som kan mye mer enn meg om dette. Har prøvd å søke litt på nettet når den er ifra og kan det stemme den er fra 1969?

Var og innom Bjerke Ur her i Bergen for å sjekke at den var ekte og ikke stjålet, den er ekte og ikke stjålet så de sa den var ok / clean.
De sa og at det var merker som viset at den sist fikk service hos de i 2006.
Spurte de hva man kunde gjøre videre og de sa at hvis du vil ha en service på den må de sende klokken til utlandet for å sjekke hva som trengs. Å bare den sjekken koster 2500,- sen kan det koste opp til 25000,- avhenging av hva jeg vil gjøre. Og jeg må bestemme meg om jeg vil beholde den selv eller selge som den er evt.

Den har ikke original lenke, papir eller eske. Skrudde den opp og sekund viseren tikker i jevn fart men kronen vil ikke feste seg når man prøver og skru den inn igjen.

Usikker på om jeg skall sende ivei den til de eller la en "vanlig urmaker" gjøre den fin igjen, og evt. bytte ut deler, spare de gamle. Eller prøve finne en lenke som er fra rett årstall.
Som dere hører er det mye spørsmål så kom gjerne med innspill hva dere ville gjort.
All hjelp settes pris på

Vh/ S

Vedlegg

• 1.jpeg
    1.jpeg
    137,8 KB · Visninger: 0
  • 5.jpeg
    5.jpeg
    184,9 KB · Visninger: 0
  • 8.jpeg
    8.jpeg
    111,3 KB · Visninger: 0
  • 9.jpg
    9.jpg
    100,4 KB · Visninger: 0
  • 4.jpeg
    4.jpeg
    65,6 KB · Visninger: 0
  • 6.png
    6.png
    318,7 KB · Visninger: 0
  • 10.png
    10.png
    828,7 KB · Visninger: 0
  • 7.jpg.jpeg
    7.jpg.jpeg
    118,2 KB · Visninger: 0
Denne er vel 34mm. Om du tenker å bruke denne til daglig, og vil koste på den mye, så må du nesten først finne ut om det er en grei størrelse for deg.

• Liker
Reaksjoner: Skalleper
Stemmer, Bjerke sa det var 34mm.
Jeg tror og syns den passer? har ikke så store handleder.

Vedlegg

• IMG_7623.jpeg
    IMG_7623.jpeg
    163 KB · Visninger: 0
25 lapper for en service, selv med noen deler, er helt hinsides, og noe jeg aldri ville betalt.
Det må være fullt mulig for en uavhengig urmaker å gi den litt omtanke for en tredjedel av prisen.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Sett på lenken/rem og gå med den et par dager. Om du tenker at den er ok, og gitt at du ikke har betalt så mye for den, så kan det absolutt være verdt med en service på noen tusenlapper hos en uavhengig. Ikke 25k...

25 lapper for en service, selv med noen deler, er helt hinsides, og noe jeg aldri ville betalt.
Det må være fullt mulig for en uavhengig urmaker å gi den litt omtanke for en tredjedel av prisen.
Ja jeg fikk litt bakoversveis selv men de mente at hvis de må bytte case og glass går det fort opp i priset. Og en ny lenke ville bare den koste 20-25k men så har jeg søkt litt å fant f.eks. denne som er fra cirka rett år: https://stowwatches.co.uk/products/...694-1002-1500-etc?_pos=6&_sid=a27b90916&_ss=r

Original lenke til denne kan fåes for ca 5000 med litt leting, sjekk eBay, så nettopp en original lenke til 34mm Rolex til litt over £300:https://ebay.us/m/q88kKN plexi glass til denne koster vel 100-150 kroner for aftermarket, service kan fåes for ca 2500 kroner i UK, mer dersom deler må byttes, vet ikke hva de tar i Norge.

Redigert:
  • Liker
Original lenke til denne kan fåes for ca 5000 med litt leting, sjekk eBay, så nettopp en lenke til 34mm Rolex til £305, plexi glass til denne koster vel 100-150 kroner for aftermarket, service kan fåes for ca 2500 kroner i UK, mer dersom deler må byttes, vet ikke hva de tar i Norge.
Har prøvd å gjøre litt research å håper jeg har gjort rett, bobs watches sier reg 204 er fra 1969 og spurte chatgtp om lenke til den klokken og da fikk jeg til svar at det var en lignende som dette: https://www.ebay.com/itm/257092810350 Finnes som du sier rundt 5000,- og... Men greit å hvertfall ha rett nr på lenken? før man begynner å skall kjøpe:)
Takk for hjelpen

Har prøvd å gjøre litt research å håper jeg har gjort rett, bobs watches sier reg 204 er fra 1969 og spurte chatgtp om lenke til den klokken og da fikk jeg til svar at det var en lignende som dette: https://www.ebay.com/itm/257092810350 Finnes som du sier rundt 5000,- og... Men greit å hvertfall ha rett nr på lenken? før man begynner å skall kjøpe:)
Takk for hjelpen
Det ble vel levert flere ulike lenker til disse klokkene, det er end links som man må passe på at de passer, og de er dyre…

Ok, har sendt ut noen mail til forskjellige siter så får se hva som blir til slutt
Fant denne infoen på din klokke, og de ulike lenkene:
57 on rivetted 7205
257,357 on folded 7835
557 solid 78350

Har selv en 6635 lenke på en 34 mm Tudor, den er ekspanderende med rivets, 7205 er solid, også med rivets, syns de passer bra på disse 50 og 60-talls Rolex og Tudor.

Denne f.eks: https://ebay.us/m/t1EuXX
vil nok passe, 57 end links.

Redigert:
57 on rivetted 7205
257,357 on folded 7835
557 solid 78350

Har selv en 6635 lenke på en 34 mm Tudor, den er ekspanderende med rivets, 7205 er solid, også med rivets, syns de passer bra på disse 50 og 60-talls Rolex og Tudor.

57 on rivetted 7205
257,357 on folded 7835
557 solid 78350

Dette var gull info! Tusen takk.
Fikk nå og svar på et NOS glass til en 6426 hva tror du om det?

og et annet spørsmål, bjerke ur sa de kunde se at de hade servet den i 2005 grunnet all innristing bak på lugsene, men syns jo det ser stygt ut, masse nummer riper. Hvis man levner in den på service, er det dumt gjort å be de polere vekk det? Lest at samlere vill ha alt orginal...Vil jo ikke at klokken skall tape verdi for noe dumt jeg gjør.

Dette var gull info! Tusen takk.
Fikk nå og svar på et NOS glass til en 6426 hva tror du om det?

og et annet spørsmål, bjerke ur sa de kunde se at de hade servet den i 2005 grunnet all innristing bak på lugsene, men syns jo det ser stygt ut, masse nummer riper. Hvis man levner in den på service, er det dumt gjort å be de polere vekk det? Lest at samlere vill ha alt orginal...Vil jo ikke at klokken skall tape verdi for noe dumt jeg gjør.
Tja, $200 pluss moms og shipping for et plastikk glass er en del penger, selv ville jeg gått for et betydelig billigere aftermarket, men skal man ha originalt så koster det..! Og å polere bort bakpå luggen vil neppe redusere verdien på klokka, jeg ville selv latt det være men det er opp til hva du syns sjøl?

• Liker
Tja, $200 pluss moms og shipping for et plastikk glass er en del penger, selv ville jeg gått for et betydelig billigere aftermarket, men skal man ha originalt så koster det..! Og å polere bort bakpå luggen vil neppe redusere verdien på klokka, jeg ville selv latt det være men det er opp til hva du syns sjøl?
Ja må tenke litt på hva man vil men 200$ + er en del peng. Takk for all info

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac