Klokken som startet det hele.
Fikk takk i gralingen min i går
Breitling Navitimer 43 mm Black on Black. Min første Breitling generelt. Har hatt mange andre spennende klokker i mellomtiden, men jeg er 30 år og har siklet på akkurat denne utgaven av Navitimer siden jeg var 14–15 år gammel. Det tok altså 15 år, men nå er den endelig min
Det var akkurat denne klokken som startet interessen min for hele klokkehobbyen i ungdommen, lenge før det store jaget og maset i sosiale medier om hva folk mente man burde eie og ikke. Uavhengig av pris har jeg alltid hatt lyst på en slik, men jeg slo det tidligere fra meg fordi andre mente at Breitling generelt var griseharry eller forsøkte å overbevise meg om at ingen trenger en klokke med slide rule, og at den er vanskelig å lese sammenlignet med en typisk, enkel tallskive.
Men egentlig er jo klokker ikke noe vi trenger i det hele tatt i vår modern tid med mobil og smartklokke som er mye mer presis. Så hvem bryr seg egentlig om hva andre mener? Man bør kjøpe det man selv vil ha, det hjertet sier ja til, det trenger ikke alltid å være logisk.
Med prisveksten på sveitsiske klokker kunne jeg ikke forsvare prisgaloppen på den nye modellen, og jeg synes heller ikke den har like mye sjarm som denne fra 2012. Ref. AB0120.
Riktig logo og B anker på Chrono viseren, slik det skal være. Service ble utført i fjor, så her er det mye klokkeglede i lang tid fremover.
Hadde tidligere Omega Speedmaster “måneklokken” og kan si at det var en av de største blemene å kvitte meg med den.
Men i det øyeblikket jeg fikk Navitimeren i hus, savner jeg faktisk ikke Speedyen
Helt annen finish og dybde i tallskiven.
Overaksende brukbar i størrelsen på 43mm , føles mer som en 41mm.
Vis vedlegg 418455