Mange takk! Enig - Transocean Day/Date er flott. Jeg foretrekker også designet på Day/Date fremfor Transocean Chrono.Skikkelig fin samling av Breitlingklokker, @MrRoy! Er spesielt svak for Transocean med dag og dato. Har prøvd den på armen og holdt på å kjøpe den, men den ble i overkant stor for meg. Den er rett og slett nydelig!
Du ser meg ut som 41,8mm du ogPerfekt ny Breitling på tampen av året! 42mm, men bærer som 41,8mm! Må oppleves IRL for å forstå hvor fet den er! Dette kommer nok til å bli pinseklokken 2026!
Vis vedlegg 417688
Dette var et litt uventet klokkevalgPerfekt ny Breitling på tampen av året! 42mm, men bærer som 41,8mm! Må oppleves IRL for å forstå hvor fet den er! Dette kommer nok til å bli pinseklokken 2026!
Vis vedlegg 417688
Du kan så si (selv om meksikanerne jo er fredelige folk - også når de drikker mye mezcal).Dette var et litt uventet klokkevalg
Man lager seg jo noen bilder i hodet av brukerne har inne, og da var liksom ikke dette det jeg så for meg på håndleddet til en mann som reiser rundt og slåss med haier med bare nevene og skremmer lommetyver i bakgatene i Mexico City.
Men en knallfin klokke som jeg tipper er en fest for øyet, og bedre i virkeligheten enn på bilder!
gratulerer og velkommen til tidssonen!Klokken som startet det hele.
Fikk takk i gralingen min i gårBreitling Navitimer 43 mm Black on Black. Min første Breitling generelt. Har hatt mange andre spennende klokker i mellomtiden, men jeg er 30 år og har siklet på akkurat denne utgaven av Navitimer siden jeg var 14–15 år gammel. Det tok altså 15 år, men nå er den endelig min![]()
![]()
Det var akkurat denne klokken som startet interessen min for hele klokkehobbyen i ungdommen, lenge før det store jaget og maset i sosiale medier om hva folk mente man burde eie og ikke. Uavhengig av pris har jeg alltid hatt lyst på en slik, men jeg slo det tidligere fra meg fordi andre mente at Breitling generelt var griseharry eller forsøkte å overbevise meg om at ingen trenger en klokke med slide rule, og at den er vanskelig å lese sammenlignet med en typisk, enkel tallskive.
Men egentlig er jo klokker ikke noe vi trenger i det hele tatt i vår modern tid med mobil og smartklokke som er mye mer presis. Så hvem bryr seg egentlig om hva andre mener? Man bør kjøpe det man selv vil ha, det hjertet sier ja til, det trenger ikke alltid å være logisk.
Med prisveksten på sveitsiske klokker kunne jeg ikke forsvare prisgaloppen på den nye modellen, og jeg synes heller ikke den har like mye sjarm som denne fra 2012. Ref. AB0120.
Riktig logo og B anker på Chrono viseren, slik det skal være. Service ble utført i fjor, så her er det mye klokkeglede i lang tid fremover.
Hadde tidligere Omega Speedmaster “måneklokken” og kan si at det var en av de største blemene å kvitte meg med den.
Men i det øyeblikket jeg fikk Navitimeren i hus, savner jeg faktisk ikke SpeedyenHelt annen finish og dybde i tallskiven.![]()
Overaksende brukbar i størrelsen på 43mm , føles mer som en 41mm.Vis vedlegg 418455
Tusen takk !gratulerer og velkommen til tidssonen!
Har en Premier med B01 og den er tung å trekke. Har også to Tudor med B01 ( nesten lik B01 ) disse er også tunge å trekke. Den ene ble litt lettere etter en del bruk.Takk for hyggelig forum velkomst!
Er det normalt at B01 verket er ekstremt tungt å trekke opp? Min var på service hos Urteknikk i fjor, har fortsatt ett år igjen av garantien, og jeg bor bare én time unna dem. Vurderer derfor å svinge innom med klokken dersom dette er noe en urmaker bør se nærmere på.
For øvrig merker jeg at klokken er ekstremt presis. Samtidig har jeg lest flere steder at B01 generelt kan være slik, eller at noen mener de kan ha for lite olje eller en for stram pakning. Jeg vet at man ikke skal overtrekke klokken, men den gir jo ingen indikasjon på når den er full. Jeg gir den gjerne 5–10 trekk maks, men er litt redd for om det er noe som ikke stemmer eller om det rett og slett bare er slik den skal være.
Jeg har tidligere hatt både Speedmaster og Rolex, og der var opptrekket silkemykt. Å trekke opp klokken daglig var nesten en nytelse i forhold.