Stoffet synes å komme fra Scabal, mens logoen for skredder (?) synes å vise Cruz Bespoke (?). Later til å være flere på nett som kan kalle seg det. Noen som vet/kan kvalifisert gjette hvilken skredder det er snakk om? Pent arbeid!
Jeg har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt, men deler ditt syn hva angår skredderjobben.Stoffet synes å komme fra Scabal, mens logoen for skredder (?) synes å vise Cruz Bespoke (?). Later til å være flere på nett som kan kalle seg det. Noen som vet/kan kvalifisert gjette hvilken skredder det er snakk om? Pent arbeid!
Vis vedlegg 415812
ja, hva står det - fortell til oss som ikke abonnerer![]()
En hissigpropp og hans 20 millioners armbåndsur (+)
Han landet, han blendet og bekreftet at han var personlig touchért av «the european nobleman» Christen Sveaas. Kjell Inge Røkke er Årets mann.www.dn.no
Avslører ikke skredderen, dessverre... mest fargerike sitater fra rettssalen og detaljer om hans lekre Patek Phillippe Grand Sonnerieja, hva står det - fortell til oss som ikke abonnerer![]()
Sikkert kun tilgjengelig for de som har skatteflyttet til Sveits. Kanskje en proxyserver er løsningen?ja, hva står det - fortell til oss som ikke abonnerer![]()
joa, men klokken sitter ikke akkurat som et skudd, og nesen er tung å bære:Avslører ikke skredderen, dessverre... mest fargerike sitater fra rettssalen og detaljer om hans lekre Patek Phillippe Grand Sonnerie
Han har en god nese for skattelette, da. Anyway -> burde nok invistert i en manikyr.joa, men klokken sitter ikke akkurat som et skudd, og nesen er tung å bære:
Han har en god nese for skattelette, da. Anyway -> burde nok invistert i en manikyr.
Det kalles ofte for "Winchester" skjorte eller "contrast".Det kjenner jeg ikke til, men benytter da anledningen til å spekulere i hvorvidt skjorten med den hvite snippen er kjøpt sånn eller om han har latt skredderen sin bytte snipp og mansjetter etter at de opprinnelige ble utslitt.
Tipper egentlig det siste.
www.gentlemansgazette.com
turnbullandasser.co.uk
Det er et hakk høyere velkledd en skjortene uten kontrast.
Jeg har 2 Winchester og 1 tuxedo skjorte fra T&A og har aldri hatt problemer med det du snakker om.Jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg mener om dem.
Rent visuelt er jeg enig med deg. Men historien bak fargede skjorter med hvite snipper og mansjetter går først tilbake til løssnipper, og i nyere tid til skjorter som har vært innom skredderen og fått byttet ut utslitte mansjetter og snipper med nye i hvitt. Jeg har egentlig bare to prinsipper når det gjelder stil og formgivning, noe som kan høres kort og greit ut men som i praksis er ganske omfattende:
1. lær nok til at du vet hvilke regler som eventuelt kan fravikes
2. ting skal se ut som hva det er og være hva det ser ut som
... og det er punkt 2 her som gir meg litt problemer med disse skjortene. Hvis jeg aktivt går inn for å se ut som om jeg har skjorte som er dyr nok til at det lønner seg for meg å sende den til skredderen for å bytte snipp og mansjetter, så tenker jeg at den må faktisk ha vært hos skredderen for å bytte snipp og mansjetter.
I parentes kan jeg nevne at mine siste 3 Turnbull & Asser-skjorter gikk til den lokale misjonssamband-gjenbruksbutikken. Limet de hadde brukt i knappestolpen, snippen og mansjetten tålte ikke vanlig norsk maskinvask (ihht vaskeseddel - alltid!) og løsnet og boblet seg. Snippen og mansjetten kunne jeg alltids byttet, men en knappestolpe som ble prikkete av lim? Do not want.
Jeg har 2 Winchester og 1 tuxedo skjorte fra T&A og har aldri hatt problemer med det du snakker om.
Disse vaskes på 50/60graders på skjorterprogram i Miele vaskemaskin med damping.
3 andre Winchester er fra Harvie&Hudson, 1 fra Ike Behar og 1 fra Brook Bros(denne er egentlig for liten og skal selges). Alle med "french cuffs".
Jeg bryr meg lite om reglene, og om jeg følger noen "koder" er det mest fordi det passer smaken min.
Det er mange som brytter klednings reglene når de dukker opp på kjente kjendisfester og blir liksom hyllet som modige motestartere...Det bare beviser hvor dypt det stikker med "kodene"...
Jeg liker Winchester stilen og hva de andre tenker om det, det bryr jeg meg lite om. Spesielt hvis folk vet ikke en gang hva det er: nemlig en gammel klassiker som skiller seg ut fra zillioner av typiske skjorter man ser overalt.
Og disse passer best med bukseseler egentlig: noe jeg også har en del av (A. Thurston alle sammen).
Lev livet og lær deg og la verden pisser i elven så lenge skoene dine forblir tørre.
Vis vedlegg 421883