Breitling Chronomat B01 eller Omega Planet Ocean?

Breitling Chronomat B01 eller Omega Planet Ocean?

• Breitling Chronomat B01

• Omega Planet Ocean

Resultatene er bare synlige etter stemmegivning.
Medlem
6. des. 2013
Kunne vært kjekt med en tråd der man vektet to ulike armbåndsur i cirka samme prissegment. Starter med ca 110K og Omega vs. Breitling. Personlig heller jeg mer mot Breitlingen, pga. identiteten, lenken, kronografen, selv om Omega'n er fin med blå insert og matt sort urskive.
Skjermbilde 2025-12-04 kl. 21.52.45.png

• Liker
Reaksjoner: JørgenO og Grendel
Jeg synes den nye Planet Ocean er helt nydelig. Den har fått litt ufortjent tyn hvor det vises til likhetstrekk hos andre merker. Den er sporty og crisp, og har en edruelig størrelse i motsetning til de fleste PO fra den gamle generasjonen men det er vel ikke utenkelig at de trykker ut noen XL versjoner av denne også.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg synes den nye Planet Ocean er helt nydelig. Den har fått litt ufortjent tyn hvor det vises til likhetstrekk hos andre merker. Den er sporty og crisp, og har en edruelig størrelse i motsetning til de fleste PO fra den gamle generasjonen men det er vel ikke utenkelig at de trykker ut noen XL versjoner av denne også.
De slipper vel et par kronografer også, så de som vil ha en «informasjonstett» PO får nok sine ønsker innfridd - etterhvert.

• Liker
Reaksjoner: Tobydobi
Dato må man ha. Da er alternativet kun den ene. Men 110k? Janei.
Enig at 110K for en enkel PO er out of bounce. Når det er sagt, så har Breitling et seriøst problem når mange av modellene, inkludert den nevnt i avstemningen, fås til 50% avslag på Jomashop. Omega har økt sine priser for mye og for fort. Breitling har for mange nye modeller som målgruppen ikke klarer å «fordøye» i samme tempo. Breitling har et volumproblem innen gråmarkedet. Omega har et tilsvarende problem, men da med kjøpsaversjon pga. oppfattet «for høy MRSP».

Når Breitling selges med samme rabatt som Tissot, Rado og deodoranter, så har man et problem med å beskytte merkevaren: https://www.jomashop.com/flash-sale-offers.html

Mr. Kerns må gjerne fortsette med surfeparties med influencere, men må også seriøst ta tak i eget brand og verdi. På tide med mindre luft - og mer produkt.:

Skjermbilde 2025-12-04 kl. 23.50.26.png

Redigert:
Breitling !!
Har en Premier og er veldig fornøyd med den. Har nå gått med en Tudor chrono med B01 i 14 dager og har et avvik på kun 1-2 sek. Om Tudor sitt urverk er bedre vet jeg ikke, men det bygger på Breitlings B01.

Stemmen min gikk til Breitling, selv om jeg ikke har hatt en. Men, jeg er lite begeistret for kvaliteten til Omega ift dagens prising. Det var et greit produkt til sin pris pre 2017/2018. Hvis Omega tror at klokkene deres blir mer eksklusive bare prisen jekkes høyt nok, tar de skammelig feil og mistet meg som potensiell kunde.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Omega’en fikk min stemme. Mye fint å si om Breitlingen, men den blå insert’en og lenken gjør at jeg heller mot PO.

Jeg liker PO godt, og den nye er lekker. Men vil nok vente til en XL-versjon (kanskje?) kommer. Dato er også greit å ha, som også andre understreker.

Gitt de to omtalte så ville jeg gått for Breitling. Breitling er også klokken som 'skal' ha chronograph.

8

Jeg kommer alltid til å velge PO, men…..den Breitlingen er lekker, dog litt usikker på om jeg liker utseende på lenken eller ei…