Breitling-tråden

20251031_154315.jpg

Da har enda en Breitling funnet veien inn i boksen. En skikkelig råtass som tåler det meste:cool:

Var innom AD i dag for å kjøpe en silver Chronomat B01 42mm (AB0134 Silver), og eneste kravet jeg hadde satt til klokken var at den de hadde til salgs var den som kom med ny rotor for ca. 1 år siden. Dessverre var det den gamle versjonen de hadde.

"Close, but no cigar". :(

b01-png.2818329

Var innom AD i dag for å kjøpe en silver Chronomat B01 42mm (AB0134 Silver), og eneste kravet jeg hadde satt til klokken var at den de hadde til salgs var den som kom med ny rotor for ca. 1 år siden. Dessverre var det den gamle versjonen de hadde.

"Close, but no cigar". :(

b01-png.2818329
Takker for denne. Jeg var faktisk ikke klar over at de hadde gjort denne endringen. Måtte derfor spørre vår svenske kontakt og han hadde heller ikke fått det med seg. Dermed sjekket han med HQ og fikk det bekreftet. De har begynt å endre på rotorene, men samtidig selger de ut verk som allerede er montert. Derfor er det fremdeles bilder av denne modellen med "gammel" rotor på Breitling sine nettsider. Vi får den nye rotoren hvis vi bemerker det når vi bestiller, så det er bare å gi beskjed hvis du fremdeles ønsker klokken.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen

Sikkert noen her som finner historien om Sicura interessant, navnet er i dag relativt ukjent for mange.

Nevnes såvidt at Sinn kjøpte delene som var igjen etter "gamle" Breitling, Ollech&Wajs kjøpte maskiner og Sicura kjøpte navnet. (Sinn 903 eksisterer fordi Sinn har rett til designet på Breitlings 806 og 809)

Redigert: