Erfaring med klokker i keramikk?

Balongum

Støttemedlem
Medlem
20. nov. 2012
Sted
Arendal
Hei

Er det noen som har erfaring med hvordan klokker i lyst keramisk materiale holder seg ift vanlig forsiktig bruk? Jeg har kikket litt etter en pilot fra IWC, men har sett noen eksemplarer som rett og slett ser ut som de har vært en daily beater til en flymekaniker?

Se bilder fra en annonse på c24…

IMG_4695.png

IMG_4694.png

IMG_4693.png

IMG_4692.png

• Wow
Reaksjoner: kire
Jeg har ikke erfaring med hvit, men har hatt to Speedmaster DSOTM. Tenkte egentlig ikke over at det var keramikk i det daglige. Jeg bruker klokkene mine, men misbruker de ikke. De jeg hadde holdt seg fin uten tegn til bruk.
På den hvite du viser til ser jeg ikke bort fra at et viskelær vil gjøre jobben. (Men jeg hadde aldri tatt sjansen på å kjøpe den)

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Trodde den var coata, men om det der er keramisk kasse hadde jeg holdt meg langt unna. Kan ikke skjønne at det er så lurt med urkasse i et så sprøtt material

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
IMG_1681.jpeg

Fikk masse juling av skarpe & harde kanter. Ingen skramme. Og så vil jo utfordringen alltid være det at OM klokken får en seriøs smell, ja da vil det koste. Går en stålklokke i betongen får kassen et hakk. Det kan man leve med/polere/sveise. Knekker lug’en på keramikkklokka di, snakker man ny kasse. Jeg tviler ikke et sekund på at en Bathyscaphekasse raskt er over 50k. Bare for kassen.