Generell snikksnakk

Kloke ord👍😂😉
IMG_0756.jpeg

Andre som sliter med å gå fra nisjeverktøy på bruktbutikk?

IMG_1591.jpg

Fant en slik for en femtilapp (eller deromkring) en dag. Dro rett hjem og rettet tennene på bakksagen. Drøyt!
Drog på bruktbutikk igjen for å kjøpe en snekkersag bare sånn jeg kunne gjøre det igjen.
I dag snublet jeg over et lite sett med diverse utstyr til superfint trearbeid, inkludert en bitteliten svalehalesag til min store begeistring.

Jeg motsiger alltid de som kaller meg skrotnisse, men jeg er vel det. Dumt vi lever i en spesialisert tid, hadde likt å være en lokal original som bare "fikset litt" her og der.

Finnes det en Facebook-gruppe eller noe lignende for skrotnisser som liker bevegelige deler...? Støttegruppe for voksne 10-åringer?
Kjenner meg litt igjen, min oldefar var "smeden" på Tysnes. Det var ingen andre. Om man skulle ha fikset noe som inkluderte metall (eller tre...) så gikk man til han. Mye spennende i den smia.

Noen som reiser mye med Norwegian?
Har kjøpt en slik:

Skal tas med inn i flyet som: liten håndbaggasje under sete

Men er litt over måla.

Pleier norwegian å være strenge/ha kontroller?

Eller er sånn ca ok?
IMG_2178.jpeg

Norwegian har nylig innført nye bagasjeregler, og når det er lagelig til for ekstra avgifter hadde ikke jeg tatt sjansen på noe som helst. Tolken de har har for måling av bagasje er også nådeløs

Takk for info. Bør kanskje betale for håndbaggasje og prøve sekken i tolken neste gang jeg flyr.så ser jeg.
Ser at sas har strengere mål

Takk for info. Bør kanskje betale for håndbaggasje og prøve sekken i tolken neste gang jeg flyr.så ser jeg.
Ser at sas har strengere mål
Opplevde for et par turer siden at Norwegian var meget strenge på målingen. Ikke så stor sjanse for at du faktisk blir kontrollert, men om det først er kontroll er det ingen nåde.

• Liker
Reaksjoner: Raniets
Flyr en del Molde - Oslo, virker som Norwegian har blitt tydelig strengere begge stedene siste året.
Før virket det som at alt slapp gjennom så lenge det ikke var helt koko, mens nå står de med kortautomaten klar for å hanke inn fra boardinggruppe C.

@Raniets tror dog Hugger 20L fortsatt går gjennom, så lenge topplokket ikke er fullpakket. Er vel kun noen cm i høyden den er over?

• Liker
Reaksjoner: Raniets