Selges Norskkjøpt Longines Legend Diver Hvit 39mm 2025 modell (Ref: L3.764.4.16.6)

Medlem
6. aug. 2020
Sted
Moss
Selger en 100% strøken, komplett og norskkjøpt Longines Legend Diver 39mm med hvit skive.

Dette er en relansering av originalen fra Longines som kom i 1959. Den tidligere utgaven i 42mm bærer en god del større enn den jeg selger da den har litt lange lugs.

Utgaven jeg selger er meget kompakt med 39mm kasse og 47mm lug to lug avstand. Bærer fint på et stort spekter av håndledd.

Skiven er i flott matt hvit farge med fine kontraster til de sorte tallene og indeksene. Jeg synes at denne modellen puster litt mer med hvit skive ift andre fargekombinasjoner. Hvit skive er også lett å matche med alt av antrekk.

Denne 39mm utgaven av Legend Diver ble lansert i fjor i en rekke ulike fargekomboer. På disse måtte man bruke verktøy for å mikrojustere lenken. Utgaven jeg selger fra 2025 har i tillegg fått etterlengtet tool-free mikrojustering i lenka, så man slipper å bruke pin verktøy for å justere. Det er 4 mikrojusteringshakk som man justerer ved å trykke på en knapp i lenkelåsen.

Jeg kjøpte uret 27.06.2025 hos B.Andresen i Moss. Settet er komplett med kronometersertifikat, manual, garantikort, treeske, samt en fin bok om historien til Longines. Klokka og settet er helt strøkent. Det er ingen hairlines eller riper. Alt er så å si butikkfresh. Jeg har kun testet uret inne men ser at den dessverre ikke vil få nok armtid i sommer når jeg bruker Explorer 2 mest.

Dette er et flott sommerur som passer også til andre årstider, og kler de fleste anledninger. Det er 300m diver med Superluminova, kronometersertifisert ETA basert urverk og hele 72 timers gangreserve. "Beads of rice" lenka er utrolig behagelig på håndleddet. Jeg synes det gjør hele forskjellen på klokka. Er ikke mange klokker i dette prissegmentet som kan tilby denne pakken.

Spesifikasjoner hentet fra nettet:

Caliber​

Longines L888: automatic with manual winding and hacking, 25,200vph frequency, 72-hour power reserve, 21 jewels
MovementAutomatic
Power reserve72 h
Number of jewels21

Case​

Case materialSteel
Case diameter39 mm
Thickness12.7 mm
Water resistance30 ATM
CrystalSapphire crystal
DialWhite

Link for review:

Pris:

På chrono24 ligger denne modellen fra rundt 3000 dollar og oppover for tilsvarende årsmodell, sett og stand. Dette er før frakt og 25% moms. Man havner på nærmere 40k om man bestiller tilsvarende årsmodell og strøkent sett fra utlandet. Nypris i Norge hos forhandler er 45k.

Selges for 33k. Foretrekker rent salg men kan vurderer bytter i andre divere. Ønsker F2F handel da boksen er nokså tung og gjennomført.

Det ligger ingen av denne med hvit skive ute på Finn. Det ligger en blå utgave fra 2024 som ikke har tool-free mikrojustering i lenka. Den er heller ikke i strøken stand.

Vedlegg

• longines 1.jpg
    longines 1.jpg
    144,1 KB · Visninger: 0
  • longines 3.jpg
    longines 3.jpg
    96 KB · Visninger: 0
  • longines 5.jpg
    longines 5.jpg
    133,2 KB · Visninger: 0
  • longines 6.jpg
    longines 6.jpg