Leirbål for venner av Radium Instruments

Hvordan er det med Radium og vanntetthet? På nettsidene står det at de ikke er egna for svømming. Tenker det gjør den lite aktuell som dagligklokke for min del, da jeg tenker at en dukkert bør være minimum av hva en klokke skal tåle. Noen som vet?
Det er vel både angitt 10 ATM  og ingen svømming. Jeg har ikke trykktestet min. Noen som har?

Nettopp vanntettheten er det jeg synes er den største ulempen med Radium. Noen som vet om den nye stålkassen er bedre sikret?

• Liker
Reaksjoner: Readerfly
Tror de har noen som tåler litt mer
Edit:ser kanskje ikke sånn ut.mener å huske at noen av modellene ikke hadde denne merkingen

Redigert:
IMG_6514.jpeg

Original SL ute på luftetur i ny bil

Litt mer info:

Litt mer info:
Ser ut som den tåler like mye som en tanks, men "ikke egnet for bading". Skjønner ikke helt hvorfor de legger seg på denne linja med alle sine klokker.

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Ser ut som den tåler like mye som en tanks, men "ikke egnet for bading". Skjønner ikke helt hvorfor de legger seg på denne linja med alle sine klokker.
Tipper det handler om garanti. Muntlig har jeg fått beskjed om at de er vanntette, tåler en svømmetur og er testet for det. Men enig. Bør ikke være redd for en dukkert i et fjellvann på tur med en slik klokke. Bada nylig i Juvass med min. I fjor fikk den en dukk i Rondvass. Begge gangene glemte jeg klokka på armen. Som overlevde:) Forøvrig er ikke Radium min sommerklokke.

Støttes. Disse burde ha skrukrone. Har dette noe med å gjøre at urkassene er laget i aluminium?

• Liker
Reaksjoner: hbf
Tipper det handler om garanti. Muntlig har jeg fått beskjed om at de er vanntette, tåler en svømmetur og er testet for det. Men enig. Bør ikke være redd for en dukkert i et fjellvann på tur med en slik klokke. Bada nylig i Juvass med min. I fjor fikk den en dukk i Rondvass. Begge gangene glemte jeg klokka på armen. Som overlevde:) Forøvrig er ikke Radium min sommerklokke.
Hvis de er vanntette så hadde de hatt mye å vinne på å ha dette i kommunikasjonen. De skriver jo trykktestet til 100m, men så kommer det med ingen bading rett etterpå. Blir litt merkelig bare for en sånn type klokke.

Synes klokkene er veldig kule, og særlig etter de har kommet med noe mer anvendelige str, SL osv. Kan nok fort ende opp med å ryke på en slik på sikt :)

• Liker
Hvilken SW 200 bruker Radium ?(GRADE)

Radium lanserer ny kolleksjon!

Oisann!
Litt av en spennende nyhet. Jeg kjenner meg litt delt her. Et stort steg - eller hopp - bort fra det som gjør Radium til noe helt eget, men samtidig forstår jeg behovet for å heve kvaliteten i det man ønsker å satse i utlandet.

Blir Radium det samme uten det litt hjemmesnekrede preget med aluminiumskasse? Mister de seg selv? Vil det være like lett å kjenne igjen det nye designet?

Det blir spennende å få tatt en titt og håndtert de nye kassene, og sett nærmere på skiver og visere. Jeg håper de på en eller annen måte har klart å bevare litt av sjela her.

Radium lanserer ny kolleksjon!

Synes det er gøy det de fått til etter at Radium kom inn i mer «ordnede» former. At de og har en celeber norsk heiagjeng er bare helt topp. Håper utenlandsoppdraget blir en suksess.

Og så må man av og til spørre seg selv hva det er med klokkedesignere og crownguards. Her som i mange andre tilfeller opplever jeg en overkonstruksjon. Ofte så langt at det i praksis må gjøre klokken mer, ikke mindre utsatt for skade.

Perfeksjon handler vel om hvor mye man kan ta bort fremfor hvor mye man kan legge til?

IMG_4661.jpeg

• Liker
Stilig! Vet ikke riktig hva jeg synes om det nye uttrykket og skiftet bort fra aluminium, men de nye modellene har ihvertfall særpreg så det koster etter.
Hadde sikkert holdt i lange baner å bare slippe de kjente og kjære modellene i titan med skrukrone (og mulighet for kun minutt- og timeviser, hvis julenissen leser dette), men helt flunka ny kasseform er spenstig. OP5 ser svintøff ut.