Sommerklokka 2024

For meg er definisjonen på en sommerklokke farger av sprek karakter. Enten på skive eller rem. Det er lov og la ekvipasjen poppe frem i en deilig og het sommerkveld.
Blir oppriktig glad av og se spreke sommerklokke.

Byttet rem på begge disse nå, og vi er så klar for sommer’n
C0EE178E-C384-4092-92FE-7EEF6040552F.jpeg
 
På tide å stable klokkeboks og økonomi på en linje som treffer sommeren 24 med et smell?!

Jeg er allerede klar!
Har solgt en del klokker for andre prioriteringer og kjøpt en nydelig klokke som kan brukes til det meste. Iallefall er den en glitrende sommerklokke!

Har du en SK24 plan?
Vis vedlegg 367508
Nå blir det en grønn dykker på meg også.
 
Kommer kanskje an på sommergjennomføringen? Selv må jeg ha en robust og ikke for dyr klokke som ikke gjør noe at får riper og hakk fra svabergene, også må den være vanntett. Mange klokker som ikke leverer på dette.

Del 1: "Robust og ikke for dyr klokke" + del 2: "Vanntett".
Del 3: "Mange klokker som ikke leverer på dette"

Jo, det er mange klokker som leverer på del 1 og 2 og motbeviser del 3.

Hva har pris med sommerklokke å gjøre? Er det slik at man er mer redd for "riper og hakk" på en sommerklokke enn en helårsklokke? Virker i så fall rart. Man må forvente riper og hakk hele året og pris betyr ikke noe i så henseendet.Klassisk tolkning av sommerklokke: "Farger, billig, plast, gummi, festlig, etc". Hvorfor ikke vri det mot en klokke som er "Dus, dyr, metall, nøktern, etc". Ikke noe galt i å styre mot et annet design segment.

En såkalt sommerklokke er så mangt.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: superlaffen
Del 1: "Robust og ikke for dyr klokke" + del 2: "Vanntett".
Del 3: "Mange klokker som ikke leverer på dette"

Jo, det er mange klokker som leverer på del 1 og 2 og motbeviser del 3.

Hva har pris med sommerklokke å gjøre? Er det slik at man er mer redd for "riper og hakk" på en sommerklokke enn en helårsklokke? Virker i så fall rart. Man må forvente riper og hakk hele året og pris betyr ikke noe i så henseendet.Klassisk tolkning av sommerklokke: "Farger, billig, plast, gummi, festlig, etc". Hvorfor ikke vri det mot en klokke som er "Dus, dyr, metall, nøktern, etc". Ikke noe galt i å styre mot et annet design segment.

En såkalt sommerklokke er så mangt.
Hva er en sommerklokke? Trenger vi en egen klokke fordi det blir sommer? Sommerklokke har meg bekjent ingen universell definisjon, og alle må selvsagt få bestemme hvilken klokken som passer til eget sommerbruk. For meg ("selv må jeg ha") er en sommerklokke noe mer fargerik og spenstig enn de jeg bruker resten av året i et konservativt arbeidsmiljø. Oransj gummireim eller lyseblå nato funker ikke på min jobb. For meg betyr pris mye, jeg har brukt både 5711, 116619 og 116509 som sommerklokker. Min erfaring (for min del) at de er for eksklusive, fordi min bruk om sommeren er mye røffere enn ila året forøvrig. Den røffere bruker lager flere riper og hakk enn jeg ønsker og trives med på de mest eksklusive klokkene. Jeg nyter spreke, robuste, vanntette klokker i mediumsegmentet som sommerklokker - en kategori ikke alle klokker er i. Mine 2 cents. Kos deg med de klokkene du vil. Og fortsett med spreke sommerbilder av disse:)
 
ja hva er en ‘sommerklokke’?
er det en ‘ferieklokke’? ‘fritidsklokke’? ‘chillernklokke’? ‘solskinnsklokke’? ‘løs-i-snippenklokke’? ‘antikonformitetsklokke’? ‘individualistklokke’?
 
For meg er sommerklokke en klokke på lenke eller gummirem. Føles dumt å svette i stykker dyre remmer i skinn, når det finnes alternativer. Det er også viktig at en sommerklokke «kler» riper og tåler litt røff bruk, siden klokka på denne tiden av året ikke bæres beskyttet under lange ermer eller en skjorte-mansjett.
I år som de siste årene blir det denne:
IMG_5459.jpeg

IMG_5483.jpeg

IMG_6591.jpeg
 
Redigert: