Den store Rolex Explorer-tråden

IMG_6697.jpeg
 
Må si at oppgraderingene fra 216570 til 226570 har gått meg litt hus forbi, med unntak av nytt urverk og litt bredere lenke. Det er ikke det eneste som er endret, se blant annet denne artikkelen:
https://www.everestbands.com/blogs/...explorer-216570-and-the-rolex-explorer-226570

Har hatt to (eller var det tre?) 216570, som jeg aldri ble helt komfortable med, kassen passet dårlig på mitt håndledd. 226570 er derimot noe helt annet, bredere lenke og annen utforming av hornene er perfekt! 226570 bærer mye bedre, en bonus er også at skiven fremstår som mye hvitere og enda mer lettlest.

IMG_0250.jpeg


Fremdeles en "stor" klokke", i hvert fall sammenliknet med min 16570.... De kunne godt slanket kassen litt på 226570, den er en tjukkas.

IMG_0290.jpeg
 
Redigert:
Dagens sekssifrede Explorer II er dustestor i mine øyne. Håper de snart tar til vettet, tar dem med ut bak og gir dem et kort og unostalgisk nakkeskudd. Tiden er inne for en retur til 39-ish.
 
Dagens sekssifrede Explorer II er dustestor i mine øyne. Håper de snart tar til vettet, tar dem med ut bak og gir dem et kort og unostalgisk nakkeskudd. Tiden er inne for en retur til 39-ish..
Ja, takk begge deler - det er derfor jeg har både en «liten» og en «stor». For min del hadde perfeksjon vært litt slankere kasse, midt i mellom dagens og 16570….
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf og krille
Etter å ha kjøpt en Sub Date i oktober har Exploreren for det meste ligget ubrukt.
Nå er den på armen igjen, og jeg må si komforten er totalt overlegen.
Det er fortsatt min yndlingsmodell i katalogen. Men jeg liker Suben godt også, altså!
IMG_1293.jpeg