Trilemma med tre like tunge lemmer?

Medlem
26. april 2011
Innlegg
5.083
Trenger en beater.
Som tåler hagearbeid, tur på stranda, hverdagslivets gjøremål, svaberg, dekkskift, hagearbeid, vannlek, etc.

1. Sinn u50ds
+ mye for pengene
+ 500m/solid
+ enorm bærekomfort
+ litt WIS-ete
- litt grå?

2. Tudor fxd mn21
+ kul, kul, kul
+ kan kjøpe tilbake «min» med mitt navn i sert
+ forsvinner på armen (titan og stoffrem)
- fxd, liker å skifte til flere remmer enn konseptet tillater

3. Omega SMP 300m 42mm
+ høy finish!
+ en klassiker
- tung
- litt for pen til beaterbruk?

Øvrige Tudor, Panerai, IWC, Oris, Breitling er alle vurdert og funnet uaktuelle av ulike årsaker.

Hvilken ble jeg velge, hvorfor eller har jeg glemt den riktige klokka?
IMG_6802.jpeg
IMG_6803.jpeg

IMG_6807.jpeg
 
Bra alternativer du har!

Den Omegaen er knallfin, det samme er FXD'en. Liker mye fra Sinn, men personlig er jeg ikke så fan av den versjonen du vurderer.
Hva med den nye Tudor Black Bay 41 mm i sort?
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Sinn. Bygget som en tank, ikke noe du ser hver dag, og (as such things go...) rimelig bra bang/buck.

I tillegg har gjengen hos Sinn vært helt fantastiske å ha med å gjøre hver gang jeg har vært i kontakt med dem - det er jo også etterhvert (sukk) en sjeldenhet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Alle tre er flotte modeller, men jeg hadde gått for FXD - som jeg også har selv. Omega’n er for fin, og Sinn blir for grå - som du selv påpeker.

Det finnes masse reimer til FXD, Erikas har f.eks. en egen serie som er tilpasset FXD
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Alternativt, forresten - og jeg antar dette har blitt vurdert og forkastet - Doxa? Stort mer sommerklokke enn en orange Doxa finner du jo ikke, og de kan ta juling, åh, som de kan ta juling...

Sub 200 er helt ellevilt bra valuta for pengene, og i tillegg til orange får du dem i blant annet gult og turkis. Snasent!
IMG_8003.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Tror også jeg ville gått for Sinn, men kanskje U50 med hvit skive, eller S-varianten i helsvart? Liker dog den grå også, så her hadde det blitt mye stein-saks-papir med meg selv. :D For egen del ville alle variantene funket finfint ved siden av BB58 i boksen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Seamasteren er tung ja. Som å ha et blylodd på armen. Kan selvsagt ha den på gummi.
Sinnen er kjedelig og FXD har du allerede hatt som preacher sier.

Alternativ?
Hva med en eldre Bond Seamaster med 1120?
JLC "navy"?
IWC 3239? (Du skrev vel ikke iwc..)

1000005513.jpg
1000005514.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Genta
Hmmm - usikker på om dere er til hjelp? ;)

@Watcher Ja, jeg kjenner FXD, det er en flott klokke, men forandring fryder. Har hatt den som sommerklokke to år på rad, 3o dager uten bytte, funker bra til ønsket bruk.
@seiltid Syns de nye Tudorne er litt kjedelige. Liker godt BB58 og fxd. P39 er dessverre litt for liten.
@Consigliere Har noen Erikaer liggende som passer fxd, men liker også å kunne bruke skinn- og gummireimene som ligger i boksen.
@OddE Takk for Doxa-tips. I utgangspunktet har de ikke trigget så veldig, men skal ta en ny runde å sjekke dem ut
@hbf SD solgt, derav dette behovet...
@frj Har hatt "vanlig U50", syns sort/hvitt/rødt er litt hardt, DS-varianten er litt anderledes det meste
@Preacher Solgte for å bruke pengene på noe annet, nå er noe annet solgt og jeg trenger (sånn faktisk) en bruksklokke - så fxd er ikke no-go av den grunn:)
@havarduf Eldre bond seamaster er til vurdering! JLC navy er litt stor/dyr/fin - egentlig aldri likt designet. IWC har mye fint i dress/casual-klassen. Aldri likt Ingenieur og Aquaklokkene er generelt for klumpete. Mitt forhold til IWC sine beatere er litt trøblete. Forøvrig "vant" de W&W i år, IMHO...

Til tross for at Omega SMP 300 42mm er en litt for fin klokke har den de siste dagene seilt opp som en favoritt iom at den er relativt fint priset på bruktmarkedet. På gummi veier den ikke et tånn.
Panerai Luminor 44mm er jeg også nysgjerrig på. Har også hatt den et par somre, med stor suksess.
Jeg flukter stadig mellom alle de fire modellene: Sinn, Panerai, Tudor og Omega - så er ikke beslutningsdyktig ennå.

Tar fremdeles i mot tips og refleksjoner:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og seiltid
Panerai 176/177 har fristet meg en stund i alle fall...
1713423756162.png
1713423770357.png

En relativt billig 14270/114270 er kanskje ikke umulig å oppdrive i dag..
1713423920493.png

Hamilton Murph eller Khaki på en egnet rem til sjauinga?
1713423990347.png

1713424102376.png

Omega SMP 2538 'Great White' dukker opp av og til på brukten..
1713424285232.png

ellers så er jo en første generasjon Omega PO en sikker vinner selv om den bygger en del i høyden.. særdeles behagelig med gummi og foldespenne..
1713424396673.png

Eventuelt jazzet opp med oransje detaljer
1713424558967.png