Selges *Ukestilbud*Longines Heritage Military 1938 Limited Edition Norskkjøpt 2023 Fullsett (Mint condition)

Medlem
6. aug. 2020
Innlegg
25
Sted
Moss
Selger en flott, sjelden, 100% strøken Longines Heritage Military 1938.

Dette er en reissue av et pilotur som Longines lanserte i 1938 etter forespørsel fra Tsjekkisk militær. Dette er et ur med sjel, historie og karakter som skiller seg ut fra alt annet på markedet. Longines har gjort mye riktig de siste årene spesielt når det gjelder sin "Heritage" kolleksjon.

Klokken er limitert til 1938 stk på verdensbasis. Hvert ur er nummeret på baksiden. Alle Longines forhandlere er nå utsolgt for akkurat denne utgaven. Jeg har undersøkt på nettsidene til Longines forhandlere i Norge, og klokken er også ikke mulig å få kjøpt i butikk her. Grip muligheten! For fullstending review sjekk Youtube lenke;


Klokken er kjøpt ny hos AD Otteren Stavanger i september 2023. Forrige eier hadde ikke brukt klokken. Jeg kjøpte den for noen dager siden og har bare prøvd den på. Klokka har ingen hairlines eller riper. Fremstår som ny. Alt av esker, garantikort, manual medfølger.

Eneste grunnen til at jeg selger er fordi klokka oppleves hakket for stor til meg. Lug to lug avstanden er bare 50mm, så denne vil passe de aller fleste håndledd fra ca 17cm.

Fakta om klokken:

Merke: Longines
Model: Heritage Military 1938
Ref nr: L2.826.4.53.2
Diameter: 43mm
Kasse materiale: Stål 316L
Skive farge: sort
Indekser: Arabiske tall
Lume: Super-Luminova
Vannbestandighet: 30m
Reim: Anthracite gråskinnrem og Cognac Nato
Kaliber: Manuelt opptrekk, Longines kaliber L507
Gangreserve: 48timer

Hva som medfølger i settet:
-OEM grå anthracite grå skinnrem. Fremstår som ny
- Cognatic NATO skinnrem. Kun testet på. Denne her ble for lang til meg. Bare blitt liggende i settet
- Stor og meget gjennomført Longines treboks
- Manual m/garantikort
- Longines bok "Sporting Legends" uåpnet i plast
- Longines verktøy for reimskift

En ekstra mørkbrun kalveskinnreim fra Rochet med original Longines spenne kan kjøpes utenom om ønskelig. Denne er også som ny og ble kjøpt hos Urmaker Torp på fredag.

Pris:
Veiledende pris på denne modellen var 32k. I motsetning til en del andre Longines modeller, ble denne ikke solgt rabattert i butikk. Denne er nå utsolgt overalt, og man er heldig om man får tak i en som er norskkjøpt. Skal man ha dette uret må man bestille fra Chrono24.com. Det er få til salgs på Chrono og de ligger mellom 19-28k, før mva og frakt.

Nypris og tilbud : 18500,-
Ukestilbud: 16000,-

Andre Heritage military modeller på finn.no ligger til mellom 19-21k, men de er det mulig å oppdrive fra butikk, og er ikke like nye eller sjeldne som denne her.

I dette tilfellet foretrekker jeg F2F handel i Oslo/Moss området. Treesken klokka kommer i er meget gjennomført, tung og elegant. Jeg ønsker ikke å ta noen sjanser i sending.
 

Vedlegg

  • longines 2.jpg
    longines 2.jpg
    66,5 KB · Visninger: 0
  • longines 3.jpg
    longines 3.jpg
    25,2 KB · Visninger: 0
  • longines 4.jpg
    longines 4.jpg
    187,2 KB · Visninger: 0
  • longines 5.jpg
    longines 5.jpg
    87,9 KB · Visninger: 0
  • longines 6.jpg
    longines 6.jpg
    80,9 KB · Visninger: 0
  • longines 7.jpg
    longines 7.jpg
    84 KB · Visninger: 0
  • longines 8.jpg
    longines 8.jpg
    79,8 KB · Visninger: 0
  • longines 9.jpg
    longines 9.jpg
    74,2 KB · Visninger: 0
  • kjkjhk.jpg
    kjkjhk.jpg
    112,1 KB · Visninger: 0
Redigert: