Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Yes, det var også ny lærdom for meg da jeg gjorde litt research før kjøp for noen år siden.

Men skapene har jo som du sier solide specs osv. :)
Ja, de har ting på stell ser det ut til. Mitt har vært helt uten lyter så jeg kan ikke si meg misfornøyd.
Kjøpte vel mitt i 20 eller 21 tror jeg. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Dette er skap designet på Sørumsand utenfor Oslo. Navnet er nok bare et reklame triks;)
Jeg har kledd mitt skap innvendig med filt, siden det har mange skarpe kanter, som kan gi riper når klokker tas ut og inn i skapet. Skapet er godt gjemt i en mørk krok av huset, så kjekt å sette inn lys også.
IMG_5717.jpeg
 
Redigert:
Dette er ikke norske skap laget i Norge, derimot er det et norsk varemerke som spiller på Olsenbanden filmene. Skapene er produsert i øst Europa, nærmere sagt Litauen av produsenten Seifuva.
 
Nå føles det litt som jeg har kjøpt Blancpainsafe - nytt merke - men spiller på at de er verdens eldste.

Nuvel. Jeg hadde levd godt med BP på armen også så jeg bytter nok ikke safe av den grunn :D
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: andersen og Grendel
For de som vurderer en safe pass på å gjemme denne godt unna - en safe blir fort et fokuspunkt ved et eventuelt innbrudd.
-Dette løses jo ved å la safen inneholde ymse gamle kvitteringer og et par sølvskjeer, hvorpå man gjemmer unna urene i fruens sokkeskuff.

Risikoen ved denne tilnærmingen, er såklart at fruen plutselig kan finne ut hvor mange ur man faktisk har.

Jo mindre vi snakker om den fantastiske gangen jeg og en kollega måtte rusle gjennom gatene i Pointe-Noire, Kongo med godt og vel 200000 dollar i lommer og verktøybag, jo bedre.

Da løste vi problemet -iallefall i våre hoder- ved å kjøpe en kasse øl, også, som vi bar mellom oss. Tanken var at om noen kom for å herje med oss, ville de formodentlig stikke av med ølet og ikke bry seg nevneverdig med å sjekke den slitne bagen jeg hadde over skulderen.

De så rart på oss på Western Union da vi kom inn med en kasse øl. (Minus en håndfull flasker vi hadde delt ut til verdig trengende på veien.).

De så enda rarere på oss da vi begynte å slenge bunter med 100-dollarsedler på disken og lurte på om det var mulig å få sendt dette hjem til arbeidsgiver. Mener å huske at gebyret ble på omtrent $2500, og vi hadde med oss en tjukk bunke kvitteringer hjem. Dette da det ikke var mulig å sende mer enn noen få tusen pr. hode grunnet hvitvaskingsregler - så agenten hanket inn folk fra gaten for å signere på overføringene og vi ga dem litt småpenger (og øl!) for bryderiet. Agenten forsikret oss om at skattemyndighetene i Kongo ikke fikk vite om overføringene, og det håper jeg stemte, for stakkarenes skyld.

Grunnen var at vi var hos en kunde med, øh, svært begrenset kredittverdighet, og ordren fra oven var forskudd, cash eller bankoverføring - og da hadde kunden kommet til at om vi ville være vanskelige, kunne de være vanskelige - så vi fikk utbetalt dagraten vår og refusjon for deler etterhvert som vi hentet dem ut fra tollboden. I dollarsedler de hadde fløyet inn for anledningen.

Happy days.
 
Sant og si, så tror jeg ikke dette et markedets beste safe. For å si det sånn… Jeg trenger egentlig ikke å se på kombinasjonen, den kjenner og hører jeg lett igjen, etter å ha åpnet denne noen ganger. Uansett gir det en glede å eie denne med Olsenbanden referansen. For de som vurderer en safe pass på å gjemme denne godt unna - en safe blir fort et fokuspunkt ved et eventuelt innbrudd.
Den manuelle kombinsjonslåsen er det nok mulig å bytte ut med en elektronisk en, for eksempel Wittkop Primor 2000 eller tilsvarende.
 
Har nå vært permittert siden jul og på mange måter er det veldig kjipt. Arbeidsmarkedet er veldig treigt og økonomisk er det ikke noe å skryte av heller. Men helt bekmørkt er det ikke. Jeg har tid til ting som ikke er mulig ellers. Som å ha roligere morgener sammen med ungene før de går til skole og barnehage og i tillegg kunne hente de tidlig gjør en kjip situasjon mye bedre. Idag har min datter hatt fri og vi har tatt lunsjen i skogen.
IMG_5333.jpeg
 
Har nå vært permittert siden jul og på mange måter er det veldig kjipt. Arbeidsmarkedet er veldig treigt og økonomisk er det ikke noe å skryte av heller. Men helt bekmørkt er det ikke. Jeg har tid til ting som ikke er mulig ellers. Som å ha roligere morgener sammen med ungene før de går til skole og barnehage og i tillegg kunne hente de tidlig gjør en kjip situasjon mye bedre. Idag har min datter hatt fri og vi har tatt lunsjen i skogen.Vis vedlegg 361344
Dette tankesettet med påfølgende handling, er bare så rett av deg! Du kunne valgt annerledes, og postet i den motsatte tråden av denne. Nei, tommel opp for deg og barna(y)
Sikker på at det kommer en løsning du kan gripe fatt i snart mtp. jobb.
Lykke til.
 
Redigert:
Dette tankesettet med påfølgende handling, er bare så rett av deg! Du kunne valgt annerledes, og postet i den motsatte posten av denne. Nei, tommel opp for deg og barna(y)
Sikker på at det kommer en løsning du kan gripe fatt i snart mtp. jobb.
Lykke til.
Vel talt! Her er det lett å få feil mindset fort. Kudos til deg @Kenneth R for å se større på ting og fokusere på det som gir deg verdi i hverdagen og snu en håpløs situasjon til noe som kan gi varig verdi både til deg og din datter.
 
Dette tankesettet med påfølgende handling, er bare så rett av deg! Du kunne valgt annerledes, og postet i den motsatte tråden av denne. Nei, tommel opp for deg og barna(y)
Sikker på at det kommer en løsning du kan gripe fatt i snart mtp. jobb.
Lykke til.

Vel talt! Her er det lett å få feil mindset fort. Kudos til deg @Kenneth R for å se større på ting og fokusere på det som gir deg verdi i hverdagen og snu en håpløs situasjon til noe som kan gi varig verdi både til deg og din datter.
Takker Man må gjøre det beste utav det og så lenge ungene sin hverdag ikke blir påvirket negativt er det ikke grusomt. Er i byggebransjen og der er det vanligvis litt rolig på vinteren, men ikke slik det er nå. Krysser fingrene for at det løsner litt når våren kommer.
 
Anton Sport
Først får du rabatt som spares i butikk, altså tjener du penger når du kjøper der!
Også er de utrolig flinke! Kjøp slalåmstøvler av Trym på Bekkestua, han gjør underverker. Og ski av Herman på Sandvika Storsenter. Sikkert mange andre også med høy kompetanse.
Happy kunde!
IMG_6301.jpeg