F.P.Journe-tråden

Takk som deler!

Er det lov å spørre om flere bilder? Både fra restaurant og det som jeg mistenker var en klokkerik tur ellers? :)
Det stemmer. Kommer også med en egen post iløpet av kort tid!

Legger uansett ved noen flere bilder av restauranten her ;)
IMG_5630.jpeg
IMG_5634.jpeg
IMG_5644.jpeg


Edit 12.02.2024, mitt reisebrevet finner du her:
Reise: Geneva
Dato: 06.02.2024-09.02.2024
Hotell: Starling Hotel Residence Genève


REISEBREV
Kjører på med et reise-brev fra Sveits. Nærmere bestemt - Genève!

Med reiser-alene skilt på brystet var intensjonen for turen tidlig klar. Klokker, Klokker og mer klokker!

Med fire dager i Genève trodde man at det skulle være rikelig med tid. Men neida! planlegging av neste tur er allerede i gang. Og misforstå meg rett, man rekker mye på fire dager. Men det er alltids noe mer man skulle ønsket å få til…

En tur som bydde på restaurant besøk hos F.P. Journe le restaurant, unike klokkeopplevelser, og et tilfeldig innblikk i hverdagen til urmakere. Rexhep, Francois Paul Journe, for å nevne noen jeg så "tilfeldigvis" i Genève. Anbefalinger på steder å spise, samt hoteller er også med - så her er det bare å lese videre for mer detaljer!

Starter oversiktlig med en oversikt på innholdet videre. Tar for meg turen dag for dag (i grove trekk) med mine besøk som jeg hadde på turen. Selv har jeg aldri vært i Genève før. Så var litt "learn as you walk". Grunnet begrensing i antall bilder pr. post her på tidssonen. blir dagene postet under i hver sin post. Jeg har begrenset bildene, sett ifra kamerarullen som teller 170 bilder på disse dagene.

Håper dette kan være til glede, og kanskje inspirasjon hvis noen tenker å reise nedover. Send gjerne en melding, eller kommenter om det måtte være noen spørsmål. Eller om du har noen tips for fremtidige besøk.

Innhold:
2.Tirsdag(POST 2)
:
2.1 Hotell i Genève, "Starling" ved Acacias
3.Onsdag(POST 3):
3.1 Frokost, Marcel
3.2 F. P. Journe
3.3 Patek Phillipe
3.4 Rolex HQ
3.5 Patek Phillipe Museeum
3.6 Middag - F. P. Journe Le resturant
4. Torsdag(POST 4):
4.1 Frokost - Hunch
4.2 Panerai
4.3 Rolex
4.4 Ander merker
4.5 Middag - Inglewood
5. Fredag (POST 5)
5.1 Hjemreise.
6 Til ettertanke
 
Redigert:
Har noen funnet hva eller hvem denne røveren egentlig krenket for en liten stund tilbake? Eller er det business as usual igjen?
 
Har noen funnet hva eller hvem denne røveren egentlig krenket for en liten stund tilbake? Eller er det business as usual igjen?
Ryktet døde vel ut like raskt som ryktene kom.

Ikke kjent med historien, men lest på ulike forum der noen sier at det omhandlet "røveren" (les FPJ) som hadde konsumert alkohol, og slengt upassende kommentar, eller en håndbevegelser på et arrangement.

FPJ avholder hver første tirsdag i måneden arrangement for samlere i sone botiques. Skal ikke se bort ifra at dette kunne ha sammenheng.

Ryktet ble så at disse "kjerne samlerne" solgte alt de hadde av Journe.

Uansett, tror jeg selv at dette kun var rykter. I håp om at prisene skulle ned litt ;)

Har også lest på steder som sier at dette kun er hykleri. og ikke har forankring i virkeligheten.
 
Ryktet døde vel ut like raskt som ryktene kom.

Ikke kjent med historien, men lest på ulike forum der noen sier at det omhandlet "røveren" (les FPJ) som hadde konsumert alkohol, og slengt upassende kommentar, eller en håndbevegelser på et arrangement.

FPJ avholder hver første tirsdag i måneden arrangement for samlere i sone botiques. Skal ikke se bort ifra at dette kunne ha sammenheng.

Ryktet ble så at disse "kjerne samlerne" solgte alt de hadde av Journe.

Uansett, tror jeg selv at dette kun var rykter. I håp om at prisene skulle ned litt ;)

Har også lest på steder som sier at dette kun er hykleri. og ikke har forankring i virkeligheten.
Det ble brått stille så da var det vel bare ikke så alvorlig som det ble fremstilt som. Hvis ikke så kunne man jo plukket opp FPJ billigere enn brukte Breitlinger sånn det ble fremstilt for en tid tilbake.
 
Uten at jeg kjenner denne saken, er det på generelt grunnlag gått inflasjon i alt rundt navnet krenket.
Terskelen er så lav, og den blir kanskje tolket feil for ofte?
Verstingene er de som ikke blir 'krenket' selv, men overhører en 'krenk' og blåser det opp nærmest for og sette seg selv i sentrum av begivenhetene.
Når det er sagt, er det flott at de som virkelig blir krenket, får løftet dette opp og frem i dagen.
 
Uten at jeg kjenner denne saken, er det på generelt grunnlag gått inflasjon i alt rundt navnet krenket.
Terskelen er så lav, og den blir kanskje tolket feil for ofte?
Verstingene er de som ikke blir 'krenket' selv, men overhører en 'krenk' og blåser det opp nærmest for og sette seg selv i sentrum av begivenhetene.
Når det er sagt, er det flott at de som virkelig blir krenket, får løftet dette opp og frem i dagen.
Det har vært rykter om det, og selv mistenker jeg også at noen hadde tenkt å skade han og varemerket/navnet sitt.
Saken ble plutselig overblåst og falt så fort som den hadde klatret seg opp.
Rett og slett boble historie uten fundament.

Nå er det bare å vente for ryktene om at Putin bruker en FPJ fordi sin Blancpain er på service.
tenor-3095352594.gif
 
Det har vært rykter om det, og selv mistenker jeg også at noen hadde tenkt å skade han og varemerket/navnet sitt.
Saken ble plutselig overblåst og falt så fort som den hadde klatret seg opp.
Rett og slett boble historie uten fundament.

Nå er det bare å vente for ryktene om at Putin bruker en FPJ fordi sin Blancpain er på service.
Vis vedlegg 360262
Putin sporter jo stadig en IWC også, tror du de er krenket? :mrgreen:
 
Lag gjerne en egen tråd om krenking i passende kategori, dersom det er interessant å fortsette dialogen.


PS: Håper ikke dere blir krenket av denne tilbakemeldingen :)
På ingen måte - sensur er jo like i vinden som å bli krenket. Håper du ikke ble krenket av denne tilbakemeldingen ;)

Back to topic.
 
Hvis du genuint mener at dette er sensur, så skjønner jeg godt at du mener det er i vinden ;)
Nei, det ville vel vært å ta i, men et lite nyreslag tåler du vel? ;) synes det er litt lite takhøyde noen ganger bare - også smører jeg på litt for å røre litt i gryta. Du kjenner meg vel nå ;)
 
Nei, det ville vel vært å ta i, men et lite nyreslag tåler du vel? ;) synes det er litt lite takhøyde noen ganger bare - også smører jeg på litt for å røre litt i gryta. Du kjenner meg vel nå ;)

Jeg mener jo at takhøyden alltid har vært veldig bra her på TS, og at alle deltakere stort sett passer på og holder hverandre litt i ørene. Lite "ovenfra og ned" maktutøvelse. Vi har kjøreregler som sier at trådene skal holde seg til tema, men håndhevingen av dette er jo tidvis veldig liberal og mange diskusjoner får lov til å ta avstikkere.

Men et sted må foten settes ned – selv om det ofte skjer litt på magefølelse. Det er ikke første gangen tråder sporer ut i hverdagsfilosofi om "krenkehysteri", og jeg tenker som så at dette er noe man egentlig ikke er så veldig interessert i å lese om når man trykker seg inn på en tråd om en klokkeprodusent :)

Samtidig må dere gjerne diskutere alt mellom himmel og jord. Lag gjerne en egen krenkehysteri-tråd i Snikksnakk.

Forskjellen da er jo at det gir folk litt valgmuligheter ift. hva de vil lese – og vi har en viss "tråddisiplin" :)
 
Jeg mener jo at takhøyden alltid har vært veldig bra her på TS, og at alle deltakere stort sett passer på og holder hverandre litt i ørene. Lite "ovenfra og ned" maktutøvelse. Vi har kjøreregler som sier at trådene skal holde seg til tema, men håndhevingen av dette er jo tidvis veldig liberal og mange diskusjoner får lov til å ta avstikkere.

Men et sted må foten settes ned – selv om det ofte skjer litt på magefølelse. Det er ikke første gangen tråder sporer ut i hverdagsfilosofi om "krenkehysteri", og jeg tenker som så at dette er noe man egentlig ikke er så veldig interessert i å lese om når man trykker seg inn på en tråd om en klokkeprodusent :)

Samtidig må dere gjerne diskutere alt mellom himmel og jord. Lag gjerne en egen krenkehysteri-tråd i Snikksnakk.

Forskjellen da er jo at det gir folk litt valgmuligheter ift. hva de vil lese – og vi har en viss "tråddisiplin" :)
Det er notert og respektert :)
 
For å få tilbake samtalen til topic så skyter jeg inn for de som har interesse av å kjøpe den nye utgaven av F.P. Journe boken så er det mulig å kjøpe den online.

2. utgave, som inneholder alt fra første, men med flere sider som inkluderer endel nye modeller som har kommet siden lansering. Eks. only watch.

Se nettsted: https://watchprint.com/en/brands-th...-fpjourne-invenit-et-fecit-9782839939942.html

15.png

Bilde er fra jeg kjøpte min i Geneva.