* K L O K K E S T A F E T T E N *

Flott trekløver du har der, og jeg ville nok beholdt alle og vurdert en fjerde klokke om du blir rastløs. Hva med en karbon-doxa i gul/orange?

Edit: eller hva med en GS SBGW283…?
Takker :) Karbon-Doxa er tøffe klokker. Jeg synes GSen du foreslår er flott. Det er det som er problemet. Det er altfor mye fint der ute. Nå peker alt mot at jeg beholder trioen, men hvis man da skal kjøpe én klokke til: Tenk så vanskelig det kommer til å bli o_O Men det blir gøy med jakt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos og Ivar
Da var det min tur til å overta stafettpinnen :)
Jeg har per i dag en boks på 6 klokker jeg bruker og roterer nogenlunde jevnlig gjennom året. Alt avhengig av årstid, humør og anledning. Per akkurat nå så er det et antall jeg er komfortabel med og alle klokkene får tid på armen og jeg har en relasjon og glede av alle sammen.
20240115_100727.jpg



Rolex Submariner 124060 "No date"

Hjørnestenen i enhver samling i mine øyne. Proposjoner, historie, design og komfort. Den mangler ingenting og grenser til kjedelig pga av dens mangel på feil. Mange ganger har jeg tenkt, for en gørrkjedelig klokke! Helt til jeg smekker den på armen og tenker "den er jo helt perfekt."
Hvis man bare skal ha én klokke og glemme alt annet. Så er det denne man skal ha. Går til alt og ingenting og kan brukes både pent og hardt. Legendestatusen er ikke uten grunn!
20240115_100755.jpg


Rolex GMT-master II 116710 "Batman"

Min kjæreste fysiske eiendel i livet. Denne har enorm affeksjonsverdi for meg og om alt annet skulle måtte gå, så er det denne som blir igjen.
Tidløs, praktisk med både dato og GMT, komfortabel som er sportsrolex skal være.
Den har vært med meg i 6 år og skal bli med meg til siste dag. Fantastisk klokke som er passe classy og passe nedtonet. Passer til det meste.
20240115_100832.jpg


Rolex Daytona 126508

Samlingens nyeste og deiligste tilskudd - og for meg en grail. Helgull Rolex på lenke gir en egen følelse, det er ikke mer å si. Det meste er vel også sagt om Daytona fra før men bærekomfort er helt overlegen! Samtidig så liker jeg å være litt unorsk og faktisk tør å innrømme at jeg liker gull. Jeg har ikke behov for å gjemme at man har oppnådd en drøm.
20240115_100914.jpg


Rolex Sky-dweller 336235

Rolex sitt mest kompliserte verk i en deilig innpakning med roségull og oysterflex. Denne har jo også det meste man trenger. Dato, GMT, og annual calender burde ticke av de fleste boksene. Overraskende universal med gummirem og er enkel og kle både opp og ned. Godt balansert oh er ikke topptung til tross for 42mm kasse og uten lenke til å balansere. En favoritt!
20240115_101001.jpg


Tudor BB58 "Bjerke"

Fasit på bang for buck i mitt hode. Denne har alt og til den prisen greier ihvertfall ikke jeg å finne noe som matcher. Rolexkvalitet til halv pris. No-brainer som innstegsklokke i hobbyen.
Denne ville nok ikke hatt plass i boksen da den konkurrerer direkte med sub, men når jeg fikk spørsmål om å få kjøpe en så synes jeg det var stas. Så den blir. Har bestilt en original Tudorskinnrem til den for å få den litt mer ulik i utrykket en suben og forsterke vintagefeelen.
20240115_101051.jpg



Tudor FXD M.N.21

Fikk anledning til å få tak en av de første som kom til Norge av denne. For å være helt ærlig en av de som får minst tid på armen, men jeg lar meg sjarmere av at det er en av de få 21 som ble produsert. Hadde det stått noe annet på baklokket hadde nok ikke denne vært så interessant for meg.
Med det sagt, titan og Nato borger jo for god bærekomfort, den er såpass lett at man glemmer at man har den på armen. Liker designet og blåfargen. Den har en tendens til å bli liggende lenge for å så få en periode på armen igjen. Flott klokke, men med en allerede litt diverheavy boks så er det nok denne som hadde røket først.
20240115_101146.jpg


Lagbilde
20240115_101316.jpg


Tilfreds med tingenes tilstand, men jeg ser at et dressur burde kanskje vært på plass i stedet for eller i tillegg til dykkerene. Ellers er jeg godt fornøyd. Regner med jeg får trekk for manglende kreativitet når det gjelder merkelojalitet. Men man liker det man liker.

Takk for meg :)
 
Velkommen til eliteserien! ;)

Ikke rart Bjerke ringte akkurat deg om jubileums-Tudoren sin, synes jeg. :)

Digger gull-Daytonaen. Jeg hadde også lett gått med helgull dersom jeg hadde noen som helst mulighet til å gjøre det. Jeg tullet ikke da jeg skrev at jeg gjerne hadde gått med en 48mm Super Avenger II i gull. :)

Om du mangler noe? Tja? En G-shock til å bruke når du klipper plenen? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid og GrimReaper
Takk for hyggelig tilbakemelding. Har hatt noen G-shocks men suben er liksom den som blir arbeidsklokken uansett. Ingen kritikk mot G-shock, har hatt mange. Men det blir bare ikke brukt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Med den boksen skjønner jeg jo det. Man blir jo kanskje litt forsiktig med klokker i den prisklassen, men en Sub tåler jo å brukes. En 41mm submariner kunne så absolutt vært min "One Watch".

(Ellers kunne jeg tenkt meg å prøvd Sea Dweller og Deepsea på armen også...)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Da var det min tur til å overta stafettpinnen :)
Jeg har per i dag en boks på 6 klokker jeg bruker og roterer nogenlunde jevnlig gjennom året. Alt avhengig av årstid, humør og anledning. Per akkurat nå så er det et antall jeg er komfortabel med og alle klokkene får tid på armen og jeg har en relasjon og glede av alle sammen.
Vis vedlegg 357640


Rolex Submariner 124060 "No date"

Hjørnestenen i enhver samling i mine øyne. Proposjoner, historie, design og komfort. Den mangler ingenting og grenser til kjedelig pga av dens mangel på feil. Mange ganger har jeg tenkt, for en gørrkjedelig klokke! Helt til jeg smekker den på armen og tenker "den er jo helt perfekt."
Hvis man bare skal ha én klokke og glemme alt annet. Så er det denne man skal ha. Går til alt og ingenting og kan brukes både pent og hardt. Legendestatusen er ikke uten grunn!
Vis vedlegg 357641

Rolex GMT-master II 116710 "Batman"

Min kjæreste fysiske eiendel i livet. Denne har enorm affeksjonsverdi for meg og om alt annet skulle måtte gå, så er det denne som blir igjen.
Tidløs, praktisk med både dato og GMT, komfortabel som er sportsrolex skal være.
Den har vært med meg i 6 år og skal bli med meg til siste dag. Fantastisk klokke som er passe classy og passe nedtonet. Passer til det meste.
Vis vedlegg 357642

Rolex Daytona 126508

Samlingens nyeste og deiligste tilskudd - og for meg en grail. Helgull Rolex på lenke gir en egen følelse, det er ikke mer å si. Det meste er vel også sagt om Daytona fra før men bærekomfort er helt overlegen! Samtidig så liker jeg å være litt unorsk og faktisk tør å innrømme at jeg liker gull. Jeg har ikke behov for å gjemme at man har oppnådd en drøm.
Vis vedlegg 357644

Rolex Sky-dweller 336235

Rolex sitt mest kompliserte verk i en deilig innpakning med roségull og oysterflex. Denne har jo også det meste man trenger. Dato, GMT, og annual calender burde ticke av de fleste boksene. Overraskende universal med gummirem og er enkel og kle både opp og ned. Godt balansert oh er ikke topptung til tross for 42mm kasse og uten lenke til å balansere. En favoritt!
Vis vedlegg 357646

Tudor BB58 "Bjerke"

Fasit på bang for buck i mitt hode. Denne har alt og til den prisen greier ihvertfall ikke jeg å finne noe som matcher. Rolexkvalitet til halv pris. No-brainer som innstegsklokke i hobbyen.
Denne ville nok ikke hatt plass i boksen da den konkurrerer direkte med sub, men når jeg fikk spørsmål om å få kjøpe en så synes jeg det var stas. Så den blir. Har bestilt en original Tudorskinnrem til den for å få den litt mer ulik i utrykket en suben og forsterke vintagefeelen.
Vis vedlegg 357647


Tudor FXD M.N.21

Fikk anledning til å få tak en av de første som kom til Norge av denne. For å være helt ærlig en av de som får minst tid på armen, men jeg lar meg sjarmere av at det er en av de få 21 som ble produsert. Hadde det stått noe annet på baklokket hadde nok ikke denne vært så interessant for meg.
Med det sagt, titan og Nato borger jo for god bærekomfort, den er såpass lett at man glemmer at man har den på armen. Liker designet og blåfargen. Den har en tendens til å bli liggende lenge for å så få en periode på armen igjen. Flott klokke, men med en allerede litt diverheavy boks så er det nok denne som hadde røket først.
Vis vedlegg 357649

Lagbilde
Vis vedlegg 357651

Tilfreds med tingenes tilstand, men jeg ser at et dressur burde kanskje vært på plass i stedet for eller i tillegg til dykkerene. Ellers er jeg godt fornøyd. Regner med jeg får trekk for manglende kreativitet når det gjelder merkelojalitet. Men man liker det man liker.

Takk for meg :)

Helt rått! En av tungvekter-samlingene i tråden.

Jeg synes det er kult når folk går all-in på et merke de liker, uansett hva det er.

Enig i at dress-ur kanskje mangler her, det er ganske "tool-heavy" (vet ikke om man kan kalle en helgull Daytona en tool watch men du skjønner hva jeg mener, haha). Datejust er jo en veldig safe kandidat, men siden du allerede har så mange sporty modeller så synes jeg det hadde vært mer balansert med noe mer rendyrket dress-ur. For å holde på den rendyrkede fabrikant-retningen i samlingen så kanskje 1908 bør prøves og vurderes?

1705313855979.png
 
Redigert:
@GrimReaper

Takk for kjekt innblikk i en boks som er hinsides mine drømmer om egen samling!

Hvis jeg skulle prøvd meg på en kommentar om potensielle endringer, men tilpasset din tilsynelatende merkeavhengighet, så ville jeg sagt at en hvit day date eller date just hadde gjort seg.

Du får fram på en god måte at du liker alle klokkene dine, så det er jo nesten umulig for utenforstående å si hvilken som burde blitt erstattet. Jeg skulle til å foreslå Sky Dweller, men ser nå at du beskriver den som en favoritt…

Med din samling, og gitt et prinsipp om å bruke boksen som ramme for maks antall, så ville jeg kvitta meg med to klokker, der du erstatter den ene med en litt mer dressy hverdagsklokke med lys skive, og den andre blir erstattet med en «flippeplass» for å eksperimentere med litt ulike.
 
Da var det min tur til å overta stafettpinnen :)
Jeg har per i dag en boks på 6 klokker jeg bruker og roterer nogenlunde jevnlig gjennom året. Alt avhengig av årstid, humør og anledning. Per akkurat nå så er det et antall jeg er komfortabel med og alle klokkene får tid på armen og jeg har en relasjon og glede av alle sammen.
Vis vedlegg 357640


Rolex Submariner 124060 "No date"

Hjørnestenen i enhver samling i mine øyne. Proposjoner, historie, design og komfort. Den mangler ingenting og grenser til kjedelig pga av dens mangel på feil. Mange ganger har jeg tenkt, for en gørrkjedelig klokke! Helt til jeg smekker den på armen og tenker "den er jo helt perfekt."
Hvis man bare skal ha én klokke og glemme alt annet. Så er det denne man skal ha. Går til alt og ingenting og kan brukes både pent og hardt. Legendestatusen er ikke uten grunn!
Vis vedlegg 357641

Rolex GMT-master II 116710 "Batman"

Min kjæreste fysiske eiendel i livet. Denne har enorm affeksjonsverdi for meg og om alt annet skulle måtte gå, så er det denne som blir igjen.
Tidløs, praktisk med både dato og GMT, komfortabel som er sportsrolex skal være.
Den har vært med meg i 6 år og skal bli med meg til siste dag. Fantastisk klokke som er passe classy og passe nedtonet. Passer til det meste.
Vis vedlegg 357642

Rolex Daytona 126508

Samlingens nyeste og deiligste tilskudd - og for meg en grail. Helgull Rolex på lenke gir en egen følelse, det er ikke mer å si. Det meste er vel også sagt om Daytona fra før men bærekomfort er helt overlegen! Samtidig så liker jeg å være litt unorsk og faktisk tør å innrømme at jeg liker gull. Jeg har ikke behov for å gjemme at man har oppnådd en drøm.
Vis vedlegg 357644

Rolex Sky-dweller 336235

Rolex sitt mest kompliserte verk i en deilig innpakning med roségull og oysterflex. Denne har jo også det meste man trenger. Dato, GMT, og annual calender burde ticke av de fleste boksene. Overraskende universal med gummirem og er enkel og kle både opp og ned. Godt balansert oh er ikke topptung til tross for 42mm kasse og uten lenke til å balansere. En favoritt!
Vis vedlegg 357646

Tudor BB58 "Bjerke"

Fasit på bang for buck i mitt hode. Denne har alt og til den prisen greier ihvertfall ikke jeg å finne noe som matcher. Rolexkvalitet til halv pris. No-brainer som innstegsklokke i hobbyen.
Denne ville nok ikke hatt plass i boksen da den konkurrerer direkte med sub, men når jeg fikk spørsmål om å få kjøpe en så synes jeg det var stas. Så den blir. Har bestilt en original Tudorskinnrem til den for å få den litt mer ulik i utrykket en suben og forsterke vintagefeelen.
Vis vedlegg 357647


Tudor FXD M.N.21

Fikk anledning til å få tak en av de første som kom til Norge av denne. For å være helt ærlig en av de som får minst tid på armen, men jeg lar meg sjarmere av at det er en av de få 21 som ble produsert. Hadde det stått noe annet på baklokket hadde nok ikke denne vært så interessant for meg.
Med det sagt, titan og Nato borger jo for god bærekomfort, den er såpass lett at man glemmer at man har den på armen. Liker designet og blåfargen. Den har en tendens til å bli liggende lenge for å så få en periode på armen igjen. Flott klokke, men med en allerede litt diverheavy boks så er det nok denne som hadde røket først.
Vis vedlegg 357649

Lagbilde
Vis vedlegg 357651

Tilfreds med tingenes tilstand, men jeg ser at et dressur burde kanskje vært på plass i stedet for eller i tillegg til dykkerene. Ellers er jeg godt fornøyd. Regner med jeg får trekk for manglende kreativitet når det gjelder merkelojalitet. Men man liker det man liker.

Takk for meg :)

Dette er jo en ganske fantastisk samling av klokker allerede. Det er vanskelig å se for seg at du skulle byttet ut noen av disse med noe annet enn en Rolex eller Tudor. Du påpeker selv manglende dressur. DJ kan kanskje være et alternativ? Eventuelt Calatrava eller Lange om du skulle driste deg på utsiden av Rolex-katalogen?
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og Dazed
En herlig og fokusert samling, @GrimReaper.
Favoritten må bli Daytonaen, rett og slett helt rå!:love:

Jeg har store problemer med å komme med gode argumenter for å skifte ut noe som helst. Legger dog merke til, som i eidehelg sitt tilfelle, at det også her er "en ledig plass i boksen" når en klokke tross alt er på hånda. Noe må derfor inn, og en renere dressklokke er i mitt hode det naturlige alternativet. Da er spørsmålet om den røde tråden med tanke på produsenter skal holdes:unsure:

Hvis ja: 1908 som foreslått over, eller en variant av enten Datejust eller Daydate.

Hvis nei: En JLC Reverso
1705325472165.png
 
Da var det min tur til å overta stafettpinnen :)
Jeg har per i dag en boks på 6 klokker jeg bruker og roterer nogenlunde jevnlig gjennom året. Alt avhengig av årstid, humør og anledning. Per akkurat nå så er det et antall jeg er komfortabel med og alle klokkene får tid på armen og jeg har en relasjon og glede av alle sammen.
Vis vedlegg 357640


Rolex Submariner 124060 "No date"

Hjørnestenen i enhver samling i mine øyne. Proposjoner, historie, design og komfort. Den mangler ingenting og grenser til kjedelig pga av dens mangel på feil. Mange ganger har jeg tenkt, for en gørrkjedelig klokke! Helt til jeg smekker den på armen og tenker "den er jo helt perfekt."
Hvis man bare skal ha én klokke og glemme alt annet. Så er det denne man skal ha. Går til alt og ingenting og kan brukes både pent og hardt. Legendestatusen er ikke uten grunn!
Vis vedlegg 357641

Rolex GMT-master II 116710 "Batman"

Min kjæreste fysiske eiendel i livet. Denne har enorm affeksjonsverdi for meg og om alt annet skulle måtte gå, så er det denne som blir igjen.
Tidløs, praktisk med både dato og GMT, komfortabel som er sportsrolex skal være.
Den har vært med meg i 6 år og skal bli med meg til siste dag. Fantastisk klokke som er passe classy og passe nedtonet. Passer til det meste.
Vis vedlegg 357642

Rolex Daytona 126508

Samlingens nyeste og deiligste tilskudd - og for meg en grail. Helgull Rolex på lenke gir en egen følelse, det er ikke mer å si. Det meste er vel også sagt om Daytona fra før men bærekomfort er helt overlegen! Samtidig så liker jeg å være litt unorsk og faktisk tør å innrømme at jeg liker gull. Jeg har ikke behov for å gjemme at man har oppnådd en drøm.
Vis vedlegg 357644

Rolex Sky-dweller 336235

Rolex sitt mest kompliserte verk i en deilig innpakning med roségull og oysterflex. Denne har jo også det meste man trenger. Dato, GMT, og annual calender burde ticke av de fleste boksene. Overraskende universal med gummirem og er enkel og kle både opp og ned. Godt balansert oh er ikke topptung til tross for 42mm kasse og uten lenke til å balansere. En favoritt!
Vis vedlegg 357646

Tudor BB58 "Bjerke"

Fasit på bang for buck i mitt hode. Denne har alt og til den prisen greier ihvertfall ikke jeg å finne noe som matcher. Rolexkvalitet til halv pris. No-brainer som innstegsklokke i hobbyen.
Denne ville nok ikke hatt plass i boksen da den konkurrerer direkte med sub, men når jeg fikk spørsmål om å få kjøpe en så synes jeg det var stas. Så den blir. Har bestilt en original Tudorskinnrem til den for å få den litt mer ulik i utrykket en suben og forsterke vintagefeelen.
Vis vedlegg 357647


Tudor FXD M.N.21

Fikk anledning til å få tak en av de første som kom til Norge av denne. For å være helt ærlig en av de som får minst tid på armen, men jeg lar meg sjarmere av at det er en av de få 21 som ble produsert. Hadde det stått noe annet på baklokket hadde nok ikke denne vært så interessant for meg.
Med det sagt, titan og Nato borger jo for god bærekomfort, den er såpass lett at man glemmer at man har den på armen. Liker designet og blåfargen. Den har en tendens til å bli liggende lenge for å så få en periode på armen igjen. Flott klokke, men med en allerede litt diverheavy boks så er det nok denne som hadde røket først.
Vis vedlegg 357649

Lagbilde
Vis vedlegg 357651

Tilfreds med tingenes tilstand, men jeg ser at et dressur burde kanskje vært på plass i stedet for eller i tillegg til dykkerene. Ellers er jeg godt fornøyd. Regner med jeg får trekk for manglende kreativitet når det gjelder merkelojalitet. Men man liker det man liker.

Takk for meg :)

Akkurat passe mange og veldig flotte klokker. Min favoritt må være Batman, jeg mangler både Rolex og GMT så den hadde vært perfekt :)
Du kan ikke få trekk når du er så fokusert og har funnet ut av akkurat hva du liker. Det jeg lurer på når jeg ser en samling som består av ett eller få merker er om dette har vært bevisst "fra starten" eller om du har prøvd deg frem med flere merker og endt opp med at det er Rolex og Tudor som er det som gjelder for deg?
 
@GrimReaper

Overordnet
En flott og fokusert samling. Både du og @eidehelg har trolig begge vært veldig fokusert og bestemt på hvordan dere har tilnærmet dere samlingen. Av og til lønner det seg å være veldig prinsippfast - og andre ganger ikke. For sterkt fokus på prinsipper kan lede til at lekenheten i samlingen blir litt fraværende.

Hvis jeg kunne velge meg én klokke fra samlingen din?
Submarineren.

For vurdering
Siden du har plass til seks klokker i boksen, mangler du jo en på armen. Siden du er såpass merketro, vil jeg tro en DD er på sin plass. Ikke en ny DD, men en med litt sjel for å variere litt: Day-Date 1803 'Red Quarters'

Day-Date-White-Dial-Wristshot-1-scaled.jpeg

DSC06244.jpeg
 
@GrimReaper

Fantastiske klokker!
Mine favoritter er Sky-dweller og Submariner. Skulle jeg valgt en må det bli Sky-dwelleren etter at jeg fikk lest meg litt opp om urverket i høst. Gratulerer forresten med en rå Rolex Daytona! Ikke min kopp med te, men allikevel en heftig klokke.

Antallet klokker må du selv kjenne på, men du har jo plass til i alle fall en til (en på armen, seks i boksen). Skulle jeg bestemt en klokke som må forlate boksen, så vil nok mitt valg være Tudor BB58 Bjerke. Men jeg vil tro at din vurdering er en annen enn min.

Jeg støtter forslaget om en 1908 eller f.eks. en Day Date. Du har jo nevnt selv at duer fristet av min Tudor Prince Date-Day, kanskje er det en vel så god kandidat? Veldig mye rimeligere og litt utenfor det man vanligvis ser av day-date.

20231211_205654.jpg


For å tenke litt utenfor boksen din (Tudor og Rolex):
- Dag og dato: Du har større håndledd enn jeg har, hva med en Breitling Transocean med hvit eller sort skive? De synes jeg er utrolig flotte.
- Jeg synes du mangler en tysker: Er du fristet av A. Lange & Söhne Lange 1 eller kanskje en Glashütte Original i serien Pano?
- Er vintage et alternativ?

Du har jo hatt en evighetskalender fra IWC som du solgte nylig, er det noe du savner?
Finnes det andre komplikasjoner som frister? Månefase? Dobbeltkronograf?
 
@GrimReaper

Fantastisk samling, hvor det siste tilskuddet virkelig er kronen på verket. Jeg tenker at du egentlig har en klokke for de fleste anledninger, med god variasjon og særpreg så det er ikke så lett å anbefale noe. Du har vel snakket litt om å legge til en JLC Reverso duo-face, det ville vært et fint tilskudd til den ledige plassen i boksen ;)
 
Nydelig samling @GrimReaper :D Her har du bygget stein på stein og endt opp med en kostbar boks! Er spent på hva som blir neste prosjekt? Hadde ikke du en PP i bestilling? Eller er du i mål nå som du fikk inn Daytonaen :LOL: Lett å peke på at du «mangler» dressklokke, men ville ikke brydd meg om det. Du mangler jo ingen ting.

Dersom dette var min boks hadde jeg nok byttet Sky-Dweller og Bjerke-Tudoren. SD pga at den hadde tapt hver gang mot Daytona, og Bjerke-Tudoren fordi jeg hadde foretrukket en BB58 uten logo - og fordi du har en Sub. FXD er en vinner og skiller seg litt ut fra resten. Den hadde jeg beholdt uansett!
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og Heftos
Takk for alle tilbakemeldinger og fine ord!

Jeg er merketro, men samtidig har jeg vært innom litt annet på veien (IWC, Panerai, Omega, Seiko, Casio. Men jeg er ikke låst av prinsipp, kun av preferanse og interesse. DJ har jeg hatt og den har både dressy nok og komfortabel, men blir den litt lik Sky-Dweller med fluted bezel? Og blir den overflødig når man kanskje en gang kan legge til en DD40 i rosé med hvit skive i boksen?

Jeg prøvde en Calatrava på fredag og den var på ingen måte feil. Nydelig klokke som lå fantastisk på armen. Jeg prøvde også IWC Portugieser 40 i stål, jeg ville dog ønsket meg en i gull på et dressklokke. Cartier har jeg også snust litt på og ikke minst en JLC Reverso Duoface. Den var helt magisk og ga godfølelsen med en gang jeg fikk den på. Samtidig så kan det hende at en NOS Tudor Date-Day kan være på vei fra solens land om noen dager :oops: 36mm har i mitt hode vært en no-go, men kanskje på lenke...man må jo prøve først før man bestemmer seg...også er vi i gang igjen :D

Det som er helt sikkert er at 6 i boksen og en på armen er the sweet spot. Så får vi se hvor haren hopper.

Morsomt med litt initiativ og fart i både denne tråden og unboxinger de siste dagene. Blir god stemning og minner om gamle dager. Herlig!:D
 
Nydelig samling @GrimReaper :D Her har du bygget stein på stein og endt opp med en kostbar boks! Er spent på hva som blir neste prosjekt? Hadde ikke du en PP i bestilling? Eller er du i mål nå som du fikk inn Daytonaen :LOL: Lett å peke på at du «mangler» dressklokke, men ville ikke brydd meg om det. Du mangler jo ingen ting.

Dersom dette var min boks hadde jeg nok byttet Sky-Dweller og Bjerke-Tudoren. SD pga at den hadde tapt hver gang mot Daytona, og Bjerke-Tudoren fordi jeg hadde foretrukket en BB58 uten logo - og fordi du har en Sub. FXD er en vinner og skiller seg litt ut fra resten. Den hadde jeg beholdt uansett!
Jo, jeg hadde en PP i bestilling men jeg avbestille den da prisen gikk fra 450 når jeg bestilte til 650 nå. Dessuten har jeg to GMT'er som jeg er altfor glad i. Da går jeg heller for en klassisk dressklokke Calatrava om jeg skal hoppe på PP-toget :)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg