Dyktig reparatør på lærvarer?

Medlem
31. okt. 2010
Innlegg
718
Sted
Rælingen
Godtfolk og ærede forummedlemmer. Jeg har en Mulberry kontorveske som har bruk for litt omsorg. En søm har gått opp langs ene glidelåsen og ene stroppefestet bør byttes/ forsterkes. Jeg har vært innom Mulberry sin avdeling på Steen & Strøm, de har standardpriser og det kommer på over 4000 å fikse de skavankene som vesken min har. Det synes jeg er dyrt og det er attpåtil lang servicetid på slikt hos dem da bagen må sendes til England. Derfor lurer jeg på om noen i dette kollegiet har en reparatør/ skomaker å anbefale for en jobb som dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Jeg bodde mange år på Grünerløkka, og brukte da en fyr som heter Faryabi, rett ved Olaf Ryes plass. Hvis han er der ennå, er han dyktig på lær og skinn.

edit: han har en nettside!

-Jeg er 99% sikker på at det var han som hadde trukket om setene i en MGB jeg kikket på for et par år siden, eieren kunne iallefall fortelle at det var en kar som holdt til nede på tjukkeste Løkka som hadde gjort jobben. Fantastisk jobb, vesentlig bedre finish på de trekkene enn på de originale - både søm, passform og lærkvalitet var førsteklasses.
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: holmby og trippelj
-Jeg er 99% sikker på at det var han som hadde trukket om setene i en MGB jeg kikket på for et par år siden, eieren kunne iallefall fortelle at det var en kar som holdt til nede på tjukkeste Løkka som hadde gjort jobben. Fantastisk jobb, vesentlig bedre finish på de trekkene enn på de originale - både søm, passform og lærkvalitet var førsteklasses.
Går god for ham, afghaner som ikke bare er veldig dyktig men også utrolig hyggelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
Skomaker Stian Henrik Larsen

Han, eller noen i hans lokaler, rent ut vandaliserte min søsters arvede skreddersydde håndlagede ridestøvler. Skreddersydd, altså sydd på lest spesialtilpasset 1 persons fot, og laget for hånd, i Europa. Kanskje ikke det dyreste paret fottøy han hadde hatt innom butikken, men faenmegikke langt unna.

De var for høye i skaftet til søster. "Skomakeren" tok en kniv, skar av toppen på frihånd, kjørte dem en runde i symaskinen, ferdig!

Edit: riktig måte å håndtere disse på er "beklager, disse kan jeg ikke tilpasse for deg".
 
Han, eller noen i hans lokaler, rent ut vandaliserte min søsters arvede skreddersydde håndlagede ridestøvler. Skreddersydd, altså sydd på lest spesialtilpasset 1 persons fot, og laget for hånd, i Europa. Kanskje ikke det dyreste paret fottøy han hadde hatt innom butikken, men faenmegikke langt unna.

De var for høye i skaftet til søster. "Skomakeren" tok en kniv, skar av toppen på frihånd, kjørte dem en runde i symaskinen, ferdig!

Edit: riktig måte å håndtere disse på er "beklager, disse kan jeg ikke tilpasse for deg".
Jøsses, det hadde jeg aldri trodd om en av få skomakere som faktisk har svennebrev i Oslo. Trist å høre, men jeg har hatt bare gode opplevelser med han.