Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Avslutter året med seiltur i strålende vintervær. Slikt gjør godt for en lettere vinterdeprimert seiler.
IMG_9813.jpeg
 
Bilen oppdaterte seg.plutselig fått nettleserleser
Skikkelig 90-tallsvibe. Man er på hotellovernatting i Oslo. Det ligger et tastatur på salongbordet på rommet. Hva er dette? Ved siden av en plakat med informasjon - om at TV-en kan surfe på Internet! Makeløs opplevelse når man kan taste inn www.sol.no og flytte en musepeker rundt på skjermen ved hjelp av piltastene på tastaturet. Selveste Internetet, rett på TV-apparatet! (Nå også på varmeapparatet i bilen!)
 
Screenshot_20240116_220032_Samsung Internet.jpg

Jeg bare minner om Gorg/Timelux sine episke annonser. Så ikke vi glemmer dette orakelet av kunsten av å klippe og lime, Google translate og egne floskler med obligatoriske skrivefeil :mrgreen:
Man må bare bli god og lun i kroppen når man leser disse annonsene. Jeg har sagt det før og sier det igjen; Legende!!
 
Vis vedlegg 357784
Jeg bare minner om Gorg/Timelux sine episke annonser. Så ikke vi glemmer dette orakelet av kunsten av å klippe og lime, Google translate og egne floskler med obligatoriske skrivefeil :mrgreen:
Man må bare bli god og lun i kroppen når man leser disse annonsene. Jeg har sagt det før og sier det igjen; Legende!!
Har han ansatt Aune Sand som tekstforfatter? Mannen bak de episke storverk som boken «Jordbærmus» og Norsk film sitt stolteste verk «Dis».
 
Har vært ute i skikkelig drygolinvær i timevis.

Nå: varm sjokolade (300g kokesjokolade fra Odense i en meget liten liter melk), masse krem og en generøs dose Stroh-rom. (I min kopp; junior, som er grunnen til at jeg har vært ute, får klare seg uten rom. Åja, også er han fjorten...)
 
Sant og si, så tror jeg ikke dette et markedets beste safe. For å si det sånn… Jeg trenger egentlig ikke å se på kombinasjonen, den kjenner og hører jeg lett igjen, etter å ha åpnet denne noen ganger. Uansett gir det en glede å eie denne med Olsenbanden referansen. For de som vurderer en safe pass på å gjemme denne godt unna - en safe blir fort et fokuspunkt ved et eventuelt innbrudd.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Smokeless
Gode gamle Franz Jäger fra Berlin. Jeg kjøpte og en Franz - kun pga Olsenbanden :mrgreen:

De har vel en ubetallig reklame i de filmen....
(Jeg trodde ikke det merket eksisterte lenger....)

8- )
8edit: ....og jeg trodde først @Gin hadde lagt ut et maleri/plakat før jeg så hengslene....
 
De har vel en ubetallig reklame i de filmen....
(Jeg trodde ikke det merket eksisterte lenger....)

8- )
8edit: ....og jeg trodde først @Gin hadde lagt ut et maleri/plakat før jeg så hengslene....
Joda, de eksisterer i beste velgående. Jeg kjøpte til og med min i Norge så de har forhandler her også. Husker ikke hvor i farta men de er tilgjengelige. Ganske dyre dog, men er godkjent iht alle forskrifter for brann, fall, etc.
Veldig fornøyd med min. Den er riktig nok ikke på størrelse med en telefonkiosk, men så mange klokker har jeg ikke heller :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
De har vel en ubetallig reklame i de filmen....
(Jeg trodde ikke det merket eksisterte lenger....)

8- )
8edit: ....og jeg trodde først @Gin hadde lagt ut et maleri/plakat før jeg så hengslene....

Franz Jäger var nok bare et Olsenbanden-påfunn, og en produsent som aldri har eksistert.

Men det virker som det er et norsk selskap, etablert i 2019, som har begynt å tilby safer med dette merkenavnet :)
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: andersen og Grendel
Franz Jäger var nok bare et Olsenbanden-påfunn, og en produsent som aldri har eksistert.

Men det virker som det er et norsk selskap, etablert i 2019, som har begynt å tilby safer med dette merkenavnet :)
Seriøst? :oops: jeg kjøpte min i den trua at var gode gamle Franz fra Berlin. Jeg har blitt lurt :mad:
Nuvel - den er nå godkjent så da får det stå sin prøve.
 
  • Trist
Reaksjoner: Grendel