Takk for i år, 2023

Edzilla

Community Manager
Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2011
Innlegg
13.301
Sted
Oslo
Kjære medlemmer av Tidssonen,

Når vi nå lukker boken for et turbulent 2023, ønsker jeg å uttrykke min takknemlighet for fellesskapet vi har her. Mental helse har utvilsomt vært vår største utfordring det siste året. Det er uhyre smertefullt å se en av mine nærmeste lide i stillhet og skam, for så å bli totalt overmannet av sykdommen.

Dette blir den mest krevende reisen vi noen gang har tatt – en reise som både er nødvendig og uunngåelig. Å føle på maktløshet og bunnløs fortvilelse endrer oss på dype måter. Hvis bare det var like lett å dele de tunge tankene som det er å dele gleder, kunne situasjonen kanskje vært annerledes.

Men her står vi nå, sammen ved starten av et nytt år – et nytt kapittel fylt med nye utfordringer. Måtte disse prøvelsene styrke oss alle sammen, slik at vi en dag kan se tilbake på denne perioden rikere enn før.

Mens du feirer inngangen til 2024, vil jeg be deg om noe: Ta deg tid til litt refleksjon rundt din egen mentale helse og dem rundt deg som du holder kjær. Ring en venn; si at du er glad i dem – det betyr mer enn man skulle tro.

I alt dette finner jeg fortsatt stor glede i vår felles interesse for klokker og delingen av denne lidenskapen både her på Tidssonen og andre steder. Men mer enn noensinne innser jeg hvor sekundært materielle goder blir når mental helsen, eller familiens velbefinnende ikke er på topp.

Husk alltid: Elsk deg selv slik du elsker dine nærmeste! Du betyr noe!

Her håper jeg på lysere tider i 2024! God nytt år!

ED
1704032583588.jpeg
 
Godt nytt år @Edzilla ! Ønsker alt bra for deg og dine, og krysser fingerene for at pilene peker oppover!

Mange takk for gode ord.
Sammen skal vi komme oss igjennom denne tøffe reisen. Men det blir nok den tøffeste reisen så langt i vårt liv ❤️
 
Vel talt. Vi har alltid godt av å ta en fot i bakken og tenke oss om. Tempoet er høyt og det er fort gjort å overse at noen ikke henger med eller har en tøff periode. Samling i bånn, folkens! :)

Godt nytt år til deg og dine! Og godt nytt år til alle de herlige folka her inne!
 
Kjære medlemmer av Tidssonen,

Når vi nå lukker boken for et turbulent 2023, ønsker jeg å uttrykke min takknemlighet for fellesskapet vi har her. Mental helse har utvilsomt vært vår største utfordring det siste året. Det er uhyre smertefullt å se en av mine nærmeste lide i stillhet og skam, for så å bli totalt overmannet av sykdommen.

Dette blir den mest krevende reisen vi noen gang har tatt – en reise som både er nødvendig og uunngåelig. Å føle på maktløshet og bunnløs fortvilelse endrer oss på dype måter. Hvis bare det var like lett å dele de tunge tankene som det er å dele gleder, kunne situasjonen kanskje vært annerledes.

Men her står vi nå, sammen ved starten av et nytt år – et nytt kapittel fylt med nye utfordringer. Måtte disse prøvelsene styrke oss alle sammen, slik at vi en dag kan se tilbake på denne perioden rikere enn før.

Mens du feirer inngangen til 2024, vil jeg be deg om noe: Ta deg tid til litt refleksjon rundt din egen mentale helse og dem rundt deg som du holder kjær. Ring en venn; si at du er glad i dem – det betyr mer enn man skulle tro.

I alt dette finner jeg fortsatt stor glede i vår felles interesse for klokker og delingen av denne lidenskapen både her på Tidssonen og andre steder. Men mer enn noensinne innser jeg hvor sekundært materielle goder blir når mental helsen, eller familiens velbefinnende ikke er på topp.

Husk alltid: Elsk deg selv slik du elsker dine nærmeste! Du betyr noe!

Her håper jeg på lysere tider i 2024! God nytt år!

ED
Vis vedlegg 356277
Du er sterk som deler Edzilla. Ønsker deg og dine alt godt i det nye året!
 
Ønsker alle medlemmer et riktig godt nyttår og takk for det gamle. 2023 har vært et år på det jevne for min del. Forumet er en daglig glede for meg og gir meg faktisk veldig mye hverdagsglede. Det er utrolig mye fine folk her inne med enorm kunnskap om alt fra fyllepenner til vin. Selv om alt ikke er min kopp te lar jeg meg fascinere og interessere av andres lidenskap. Og at dere tar dere bryet med å dele her inne.

@Edzilla tar opp et tema som kanskje er noe av det som ligger mitt hjerte nærmest, da jeg selv har kjent på den mørke siden av livet og opplevd å miste noen som ikke greide å komme seg opp igjen. Og verst av alt er at det er en usynlig lidelse ofte forbundet med skam. Ta vare på hverandre og gi en oppmuntring til en venn hvis man tror det trengs, en liten ting eller noen gode ord kan bety mer enn man tror.

Klokkereisen er i stadig utvikling, og det har vært litt gjennomtrekk i samlingen. Litt vel mye faktisk. Gjorde noen bomkjøp i løpet av året og på tampen av 2022 som ble korrigert i løpet av året og når føler jeg samlingen er på et passelig nivå med klokker jeg er glad i og bruker.

Det er ikke ofte man møter noen fra forumet her når man bor midt i ingenting, men på slutten av året fikk jeg gleden av å møte @Phenix på hans hjemmebane for å gjøre en ryddig handel. Det var en meget hyggelig opplevelse og en fryktelig trivelig kar. Håper vi møtes igjen Frank :)

Så en GTG i 2024 hvor man får anledning til å møte flere av dere her inne hadde vært trivelig.

Inntil da - ønsker dere alle et godt nyttår og ta vare på hverandre :)

Espen
 
Redigert:
Godt nyttår, alle Klokke-venner.
Takk for et hyggelig fellesskap i 2023. Det er alltid trivelig å klikke seg inn her og dele kunnskap om alt mulig (interessant og ikke). Det er alltid svar og få, og ikke minst på nerdete detaljer om klokker og deres omgivelser.

Ser frem til et nytt år sammen med dere alle.

1000012109.jpg


8
 
Takk for påminnelse om å se seg litt rundt og snakke med folk. Det løpes tidvis ganske intenst og fokusert i hamsterhjulet og da går tida fort uten at man plukker opp signaler fra verken nære eller litt fjernere relasjoner om at ikke alt er som det skal.

Med ønsker om et godt nytt år til dere alle!
 
Godt nyttår og takk til tidssonen-medlemmer for et fint forum, og ikke minst takk til @Jon Henrik som lar oss ha denne lekeplassen! :D(y)
Det er ikke selvsagt og må ikke tas for gitt i disse Facebook-tider...

Materialistisk eller ei, det er uansett godt å ha noen fristeder som dette, hvor man kan finne og dyrke litt glede for seg selv...

For min del har de siste års klokkeinteresse vært litt roligere enn tidligere år, det går litt opp og ned, men det jeg desidert gleder meg mest til, og husker best, er ikke klokkekjøpene, men GTG og pils med likesinnede. Ikke nødvendigvis bare for å prate om klokker... 2023 har endelig tatt seg litt opp igjen med flere sammenkomster med klokkevenner (selv om det gjerne kunne vært flere). Særlig inkludert deg @Edzilla; takk for mulighetene og selskapet! :D Satser på at 2024 blir et bra år for deg og dine nærmeste, på tross av hva livet kaster mot dere... Også takk til deg @Qwestern for alltid å være klar for en pils og pizza, med eller uten klokkeprat.. (y)

Vi har selv hatt noen ekstra utfordringer i heimen siden 2021 som har tatt (og tar) mye energi, men i løpet av de to siste årene har ting gått veldig i riktig retning. Likevel har man på mange måter prioritert andre enn seg selv, og etter hvert så kjenner man det. Man blir sliten, ikke minst også fordi man føler seg strukket i alle retninger mellom daglige utfordringer og rutiner, barn, jobb, et forhold som skal ivaretas, venner som trenger mer støtte enn de får osv..

Så et av mine mål i tillegg til å bry seg om sine nærmeste, er å huske å bry seg om seg selv også. Jeg tror jo vanskeligere situasjonen er, jo viktigere er det. Så det blir også min oppfordring til alle dere og, særlig til dere som bruker nesten alt overskudd på å ta vare på andre... :)
 
Godt nyttår alle sammen!

2023 har vært ett bra år for meg! I perioder har jeg god tid og får lest og delt litt her på tidssonen.no! Det har hjulpet på å komme hit, og droppe å bare lese nyheter!

Jeg har vært der du er edzilla.Både sett familie slite, og så ble det meg selv..I en del år! Når jeg endelig fikk hjelp, så kom corona og krig! Alikevel har jeg det bedre enn på 30 år! Når en har vært dypt nede i mørket, så blir ting veldig sakte men sikkert bra igjen :)

I jula har jeg vært mest syk! Men har fått besøkt litt venner fra det "gamle miljøet" ,hehe!
Altså rus miljø.. Det er alikevel gode folk, som bare ikke har klart å få hjelp! Psykiske og fysiske problemer går oftest hånd i hånd..

Ønsker deg og andre medlemmer, igjen ett godt nyttår! Setter pris på åpenheten! Og er her om noen trenger støtte/råd!
 
Redigert:
Kjære medlemmer av Tidssonen,

Når vi nå lukker boken for et turbulent 2023, ønsker jeg å uttrykke min takknemlighet for fellesskapet vi har her. Mental helse har utvilsomt vært vår største utfordring det siste året. Det er uhyre smertefullt å se en av mine nærmeste lide i stillhet og skam, for så å bli totalt overmannet av sykdommen.

Dette blir den mest krevende reisen vi noen gang har tatt – en reise som både er nødvendig og uunngåelig. Å føle på maktløshet og bunnløs fortvilelse endrer oss på dype måter. Hvis bare det var like lett å dele de tunge tankene som det er å dele gleder, kunne situasjonen kanskje vært annerledes.

Men her står vi nå, sammen ved starten av et nytt år – et nytt kapittel fylt med nye utfordringer. Måtte disse prøvelsene styrke oss alle sammen, slik at vi en dag kan se tilbake på denne perioden rikere enn før.

Mens du feirer inngangen til 2024, vil jeg be deg om noe: Ta deg tid til litt refleksjon rundt din egen mentale helse og dem rundt deg som du holder kjær. Ring en venn; si at du er glad i dem – det betyr mer enn man skulle tro.

I alt dette finner jeg fortsatt stor glede i vår felles interesse for klokker og delingen av denne lidenskapen både her på Tidssonen og andre steder. Men mer enn noensinne innser jeg hvor sekundært materielle goder blir når mental helsen, eller familiens velbefinnende ikke er på topp.

Husk alltid: Elsk deg selv slik du elsker dine nærmeste! Du betyr noe!

Her håper jeg på lysere tider i 2024! God nytt år!

ED
Vis vedlegg 356277
Godt skrevet Ed :) Du er flink til å legge ut om deg selv og bry deg om andre. Takk for alle fine møter og gode stunder i 2023. Måtte det bli enda flere i 2024. Viktig tema du tar opp som mange undervurderer eller ikke tenker så mye over. Godt nyttår alle sammen!
 
Godt skrevet Ed :) Du er flink til å legge ut om deg selv og bry deg om andre. Takk for alle fine møter og gode stunder i 2023. Måtte det bli enda flere i 2024. Viktig tema du tar opp som mange undervurderer eller ikke tenker så mye over. Godt nyttår alle sammen!

Selv takk for alle de gode samtalene og møtene vi har opp igjennom tiden.
Måtte det bli mange flere av de.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Kjære medlemmer av Tidssonen,

Når vi nå lukker boken for et turbulent 2023, ønsker jeg å uttrykke min takknemlighet for fellesskapet vi har her. Mental helse har utvilsomt vært vår største utfordring det siste året. Det er uhyre smertefullt å se en av mine nærmeste lide i stillhet og skam, for så å bli totalt overmannet av sykdommen.

Dette blir den mest krevende reisen vi noen gang har tatt – en reise som både er nødvendig og uunngåelig. Å føle på maktløshet og bunnløs fortvilelse endrer oss på dype måter. Hvis bare det var like lett å dele de tunge tankene som det er å dele gleder, kunne situasjonen kanskje vært annerledes.

Men her står vi nå, sammen ved starten av et nytt år – et nytt kapittel fylt med nye utfordringer. Måtte disse prøvelsene styrke oss alle sammen, slik at vi en dag kan se tilbake på denne perioden rikere enn før.

Mens du feirer inngangen til 2024, vil jeg be deg om noe: Ta deg tid til litt refleksjon rundt din egen mentale helse og dem rundt deg som du holder kjær. Ring en venn; si at du er glad i dem – det betyr mer enn man skulle tro.

I alt dette finner jeg fortsatt stor glede i vår felles interesse for klokker og delingen av denne lidenskapen både her på Tidssonen og andre steder. Men mer enn noensinne innser jeg hvor sekundært materielle goder blir når mental helsen, eller familiens velbefinnende ikke er på topp.

Husk alltid: Elsk deg selv slik du elsker dine nærmeste! Du betyr noe!

Her håper jeg på lysere tider i 2024! God nytt år!

ED
Vis vedlegg 356277
Takk for at du deler. Et tema som er viktig å belyse, og at noen deler, slik du gjør kan hjelpe mange. Godt nytt år alle sammen, måtte det beste ligge forran.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Edzilla